Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom al die haat?

• Ouahiba

Mijn enigste vraag is: Waarom kunnen we in hemelsnaam niet normaal meer met elkaar discussieren/praten. Het is nu ‘jullie’ versus ‘jullie’, twee kampen!!

Haat en nijd is wat ik nu hoor/lees en zie.. Is dat echt waar we naartoe willen met zijn allen? Wat gaan/willen we onze (toekomstige) kinderen meegeven?

Is er dan niemand die nu denkt: “laten we onze handen ineen slaan en vechten voor een multiculturele samenleving waar iedereen elkaar respecteert en elkaar in zijn waarde laat?”

Af en toe word ik er ook moedeloos van, maar dan kijk ik om me heen en dan zie ik ook de goede dingen die er zijn. Mijn ouders zijn geboren in Marokko, ikzelf in Nederland. Ik heb ook weleens moeite gehad om tussen twee culturen in te leven, maar ik vertik het om mee te gaan in die haat die nu wordt gecreerd. Elke cultuur heeft zijn mooie en minder mooie kanten. Zolang je in elkaars cultuur geinteresseerd bent, open staat voor anderen, dan geloof ik dat we al een heel eind komen.

• Jacqueline

Amen.

Als IEDEREEN dat nu eens in die grijze massa prent zullen we er inderdaad wel komen.

• Ahais

Ik ben het helemaal met je eens!!

Maar het is zo moeilijk om andere mensen ervan te overtuigen!! Net wat je zegt, wees geïnteresseerd in andermans cultuur, maar toon ook de nederlandse cultuur, met die interesses kom je al een heel eind!!

Maar laten we hier alsjeblieft mee ophouden, met het ons tegen jullie!!!!!

Er is geen “ons” en er is geen “jullie”!!

Tot een week geleden waren deze discussies er niet, of nou ja, ze waren er wel maar in mindere mate!!!

Mohammed B, krijgt zijn straf!! de mensen die islamitische gebouwen beschadigen krijgen ook hun straf!! Let's move on, en laat iedereen in zijn eigen waarde!! Is dat zo moeilijk?!

• Lomo

De mensen luisteren niet meer naar elkaar. Dat had Paul Rosenmuller een paar jaar geleden al aangegeven aan Fortuin. Zolang mensen denken dat ze het grote gelijk aan hun zijde hebben zijn doof en stom en overschreeuwen andersdenkenden. En als voedingsbodem gebruiken ze bladen als de Telegraaf die het blanke superioriteitsgevoel voedt. Blanke Nederlanders weten niet wat discriminatie is.

• javi

Ouahiba, wij wilde, c.q. moesten wel, maar onze hand werd door vele allochtone gewoon weg geslagen.

En nu door de jaren heen, krijgen die allochtone dan ook de rekening gewoon gepresenteerd.

Er is een spreekwoord bij ons, zo men doet, zo men ontmoet.

• Frieda47S28

Lees a.u.b. het artikel omtrent respecteren eens ?

• Ahais

Beste Yasmine,

wie is wij??? Ik begrijp dat dat jouw mening is, maar ik vind het erg denigrerend overkomen!! Alsof de autochtone (afschuwelijk woord) Nederlander beter is dan de allochtone (afschuwelijk woord) Nederlander.

• mark

blanke superioriteitsgevoel in de Telegraaf? Niet zo maar wat roepen, maar

met concrete voorbeelden komen.

Dit is nou domme spierballentaal en domme polarisatie. De Telegraaf is misschien niet altijd even intelligent maar de beschuldiging dat de krant racistisch is walgelijk.

• Sonja

Het grootste probleem waar ik overal weer tegenkomt is “acceptatie”.

Zowel autochtone en allochtone in onze samenleving.

Het “gelijk” krijgen is niet eens belangrijk, want wordt voor het gemak onnadenkend aangenomen vaak op momenten waar de massa weer op een zwak punt staan.

Sterker nog! Er wordt teveel gespeculeerd en gemanipuleerd.

En weer ontstaat driekampen = autochtonen tegen autochtonen, allochtonen tegen allochtonen en autochtonen tegen allochtonen. Men mag ook naar believen omdraaien hoor!

Sonja

• ed

wij zijn diegene die de moord op theo van gogh veroordelen en zij zijn diegene die dat niet doen en dat zijn er helaas heel veel en daar komen volgens mij de meeste problemen van.