Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zal het extremisme de eerste slag winnen?

• romke van dijk

Het doel van welk extremisme groep ter wereld is tweedracht zaaien. Ze zijn als groep altijd te klein om rechtstreeks te kunnen winnen dus hun enige mogelijkheid is chaos creeren om mensen aan hun kant te krijgen of in het tegenovergestelde kamp te duwen.

Het is het beproefde concept van verdeel en heers.

Als je jezelf door hen laat misbruiken en heb je bijvoorbaat al verloren en precies gedaan wat ze willen.

Alle extremisme moet zwaar worden aangepakt maar dat kan alleen als de niet extremisten van welk gezinte dan ook de rijen sluiten.

Zal het extremisme de eerste slag winnen?

• Gerrit

Of het extremisme de eerste slag zal winnen weet ik niet, in het verleden leek dat vaak zo (R.A.F. / Noord-Ierland/ Nazi's). Voor WOll werd ‘om de rijen te sluiten’ de beweging EDD opgericht. Eenheid Door Democratie. De beweging trachtte alle demacratische krachten, uit welke verschillende partijen ze ook kwamen, te verenigen in haar streven om de democratie te beschermen. Je kon tonen dat je dat doel ondersteunde door een speldje te dragen. (heb het zelf niet meegemaakt maar staat in de geschienisboeken) Verder moeten we ons ook niet laten verleiden te snel te concluderen wie er achter bepaalde aanslagen zou zitten. Provocateurs kunnen vanuit allerlei motieven dat soort dingen doen. De aanslag in Eindhoven kan net zo goed door extreme Moslims zijn gepleegd om meer gematigde Moslims bang te maken en zo aan hun kant te krijgen. De aanslagen op kerken kunnen ook door verknipte Christenen zijn gepleegd omdat ze vinden dat de Islam te veel aandacht krijgt. Ik oordeel dus maar ff niet enw acht de onderzoeken wel af.

• Sonja

Mooi verwoord Gwendolyn :)

Sonja

• Maurice

Natuurlijk zijn de aanslagen op Kerken NIET door moslims maar door Christenen gepleegd. Geloof me, moslims hebben respect voor iedere religie en is het uitgesloten dat de aanslagen in Utrecht en Amersfoort het werk van moslims zijn.

We wachten het onderzoek af….

• Gerrit

dus Maurice ……. spreek ook dan pas je oordeel uit.

• K@K

Sjapoo :)

• Teyco

Extremisten moeten uitgeroeid worden….ongeacht welke vorm van extremisten dan ook….

Ik als moslim zou ze zelf de knop willen indrukken die deze groep de nek om doet….dus als ze vrijwillegers zoeken…here i am..