Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Angst?!?!

• Ahais

Ik vind het heel erg wat er met Theo is gebeurd, was en ben een grote fan van hem. Toen ik het nieuws hoorde was het 1ste wat ik dacht: ow shit, laat het geen buitenlander zijn die hem heeft gedood!!. En ja hoor, het is zo!!

Theo zei gewoon wat hij dacht!! Maar ik vind niet dat je alles moet afschuiven op alle moslims! De moslims keuren het gedrag van Mohammed B. ook ernstig af. Dit is het werk van een individu!! Dus waarom waarom waarom worden de moslims bespuugd. Ik ben zelf geen moslim, kom niet uit Marokko. Ik ben half nederlands, dus heb een kleurtje…….ik voel me soms zelf bedreigd, waarom……dit in ons Nederland!!!!! het is toch van de zotte!!! Ik kan alleen met heel mijn hart hopen dat et goed komt!!

• Gerrit

Rot voor je! Dat jij en anderen zich angstig moeten voelen komt door dat stomme veralgemeniseren en het ‘wij’ en ‘zij’ denken en praten. Het beste (voor ons allemaal)!

• loe

Woon zelf maar een in een buurt met voornamelijk allochtonen, dan praat je wel anders. Dat angstige gevoel heb je dan echt niet aangepraat gekregen ! Moet ik je nog meer uitleggen of begrijp je dat een beetje?

• Ahais

Maar ik zeg ook niet dat ik dat gevoel aangepraat heb gekregen!! Dit gevoel heb IK, heb komt uit mezelf. Het heeft niks te maken met een buurt met voornamelijk allochtonen of wat dan ook! Sorry maar jij kan niks over mijn gevoel zeggen. Je weet niet waar ik woon, hoe ik leef!! Sorry, het is niet mijn bedoeling om op je reactie zo te gaan reageren. Maar om eerlijk te zijn vind ik je reactie niet terecht!

• romke van dijk

Ik heb hier in de buurt geen last van de allochtonen. Dat geeft dus geen goed beeld over alle allochtonen maar andersom ook niet.

• Gerrit

Ik begrijp je reactie niet zo goed. Ik woon in een wijk waarvan 60% van de bewoners uit 32 culturen afkomstig is. Heb me nog nooit bang hoeven voelen en er is mij nooits iets vervelends gebeurd.

• loe

Uitzonderingen bevestigen de regel. Je hoeft de TV maar aan te zetten om de mensen te horen die in dat soort wijken wonen. Overigens, hoe komt het toch dat maar 40% autochtonen in jouw wijk wonen?

• Gerrit

Ik ga liever op mijn eigen oordeel af dan bijvoorbeeld klakkeloos over te nemen wat er in sommige media wat gepresenteerd. De krant van wakker Nederland had ook zo'n mooi verslag over de Diamantbuurt. Bij nader onderzoek bleken de feiten over de zogenaamde slachtoffers wel anders te liggen. Een goed journalistiek gebruik is dat je hoor en wederhoor pleegt en dat je voor elk feit tenminste twee onafhankelijke bronnen zoekt. Dat doen er nog maar een enkeling, de echte onderzoeksjournalist. De rest vind ik dus bagger en laat me door die lui niet gek maken. Hun krantenkoppen dienen uitsluitend de oplagecijfers. En waarom in mijn wij de samenstelling is zoals die is? Iedereen is hier vrij om te kopen en te huren en ik kocht hier vawege de mooie plek en de leuke winkeltjes. Tevreden?