Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Foute woordkeus?

• Teyco

Ik als moslim vind dat Zalm eigenlijk niks verkeerds heeft gezegd, hij heeft duidelijk een stelling genomen tegen een groep die we allen uit de samenleving wil hebben namelijk extremisten…neemt het feit niet weg dat deze groep helaas uit onze hoek komt dus moslim extremisten….

echter vind ik het politiek gezien niet slim van Zalm maar dat is een 2e…

ik zal mijn mening toelichten..

door de uitspraken van Zalm (waar ik helemaal niks mee heb) doet die 1 ding dus duidelijk goed en dat is stelling nemen en een beetje onrust weg nemen door het volk te laten zien dat men dit serieus aan gaat pakken…immers je gebruikt het woord oorlog om aan te geven dat je het kei en keihard gaat aanpakken….

de keerzijde hiervan echter is, stel voor dat een van die extremisten het in zijn hoofd haalt om ergens een bom of zo te plaatsen waarbij veel mensen het leven laten…..dan zal men hem denk ik ook aanspreken door dit soort termen te gebruiken wat zogenaamd weer tot gevolge heeft gehad dat je die aktie reactie toestanden gaat krijgen…….ik denk dat ie zichzelf danin zijn handen snijdt…

maar laten we a.u.b hopen dat dat nooit zal gebeuren…

• Sonja

Laten we inderdaad hopen dat, dát nooit zal gebeuren.

Sonja

• Wil

Misschien dat het komt doordat (tenminste ik niet) nog niet gehoord heb dat iemand van b.v. protestant, katholiek, boedist,pinkster,zwarte kousenkerk met bijbelteksten een dreigbrief sturen, of kogelbrieven.Of zoals vorige week iemand vermoord.Ik kan misschien dat net gemist hebben in een krant of journaal.

En verder is al tot in de treure uitgelegd, dat extremisten personen zijn die doorgeslagen zijn, dat wordt ook zo gezegd door de politiek, niet dat alle moslims slecht zijn, en dat beweer ik ook niet.Ik zat goede lieve moslims in mijn vriendenkring.Dus ik scheer zeker niet alle moslims over 1 kam.

• Wil

Alleen het draaiboek is nog niet uitgevonden.

Verder wil ik er nog bijzeggen, dat hoe zalm ook gereageerd zou hebben op de vraag verklaart u de oorlog aan terrorisme, nu zei hij ja.Maar als hij nee had gezegd had hij ook mensen over zich heen gehad met commentaar.

Hij kwam er niet zelf mee, het was een antwoord op een vraag van een verslag gever.Ik denk dat hij ja gezegd heeft omdat er nu soms totaal verkeerd opstand onder de bevolking is.

• Wil

Mee eens.

• Wil

NOu wij zijn afhankelijk van de tv of krant.Als op de tv een buurtbewoner meldt dat inderdaad over en weer gescholden is okay, maar dat de ramen eruit gekinkeld worden vind ik minderwaardig.Tot op heden heb ik niet vernomen (misschien gemist) dat het uit de duim gezogen is.Ook tijdens een ander programma waar Cohen bij aanwezig was, die verklaarde met trots dat het steeds beter ging van een groep van 120 naar 100 naar 80 en nu ging het om ruim 20 raddraaiers gingen.

Blij zijn met 20 raddraaiers, sorry maakt mij niet uit welke ras welk geloof ik zou dat ook niet willen in mijn straat.Niet dat ik gelijk weer de kous op mijn kop krijg dat ik naar een bepaalde hoek wil.

Bij ons zijn er steeds groepjes van 10 man die de zaak verzieken.Dus ik moet dus extra blij zijn ???

• Wil

Zolang er geen rechtte lijn wordt getrokken door de regering wordt er niets opgelost.