Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Foute woordkeus?

• Wil

Minster Zalm heeft volgens zeggen, verkeerd geantwoord op de vraag, verklaart u de oorlog aan Terroristen.Ja was zijn antwoord.

Dit mag niet schijnbaar, maar een oproep van Jihad is normaal?

Hij verklaarde niet de oorlog aan de Islam of Moslims.Maar aan de extremisten.

• Dotnet-soft.be

Maar voor het woord extremist wordt maar al te makkelijk moslim geplakt.Misschien omdat christen extremist of protestantextremist niet goed bekt?

Kom nou,dit kabinet doet er alles aan om de moslims aan te pakken(jammer genoeg moeten de goede onder de kwaden lijden).Kijk maar naar het intregatiebeleid.Dat kan nog wat worden als Turkije toetreed tot de EU.Ik houd mijn hart vast.

We zitten nu eenmaal in een multi-culti samenleving.laten we er dan ook wat van maken en het niet kapotmaken,zoals nu gebeurt.

Nu wort de nadruk gelegd op de moslims,welk geloof volgt?

• Gerrit

ik vind de term ‘de oorlog verklaren’ niet gepast en dom van een minister. Ik wil ook een minister van het koninkrijk niet vergelijken met de eerste de beste extremist die over ‘Jihad’ brult. Daarin moet Zalm zich juist onderscheiden. Hij maakt zich ook internationaal vreselijk belachelijk met deze cowboytaal. Beter zou het zijn als de regering aan het volk rustig uitlegt welke draaiboeken en maatregelen er op de plank liggen.

• mark

Een regering moet niet al te rustig blijven en ook wel woede en betrokkenheid tonen in geval van een beestachtige rituele slachting. De suggestie dat de bom die in Einhoven voor de ingang is afgegaan is aangevuurd door de opruiende taal van Zalm is buiten elke proportie. Ik denk dat juist al te rustige en al te softe praatjes agressie opwekken. De slappe politie in de diamantenbuurt is mede verantwoordelijk voor een sfeer van agressie tegen allochtonen. De burger verliest vetrouwen in de overheid die faalt in het uitvoeren van primaire taken en neemt op den duur het recht in eigen hand.

• neutraal

Volgens mij zijn er ook vanaf de kleuterschool altijd enkele notoire pestkoppen en relschoppers. Theo van Gogh was er ook zo eentje.

• mark

Precies, elke samenleving heeft pestkoppen. Dat houdt de boel leuk.

Het beste is om alle kleuters die pesten maar meteen te isoleren en mond dood te maken. Dan krijgen we een wereld vol respect.

• Mo

Beste Mark,

Een korte reactie mbt jouw opmerking over de Diamantbuurt in Amsterdam. Onlangs was op de Radio een documentaire over de ‘vermeende slachtoffers’van de overlast. Daaruit bleek dat het verhaal van beide slachtoffers verzonnen was en dat beiden niets anders deden dat 112 bellen als een allochtoon maar een (verkeerde) wind liet. Autochtoonse buurtbewoners hebben geklaagd over de racistische uitlatingen van beide ‘slachtoffers’. Toen het erg heet onder de voetjes werd, moesten beiden hals over kop uit de Diamantenbuurt vertrekken.

Helaas heeft de Telegraaf niet de ware reden van het vertrek verteld..

Alvorens een standpunt in te nemen verzoek ik je de juiste feiten te weten.

• mark

Stel dat je gelijkt heb - ik weet niet of dit wel de juiste feiten zijn - dan verandert het nog niets aan het feit dat er veel overlast in buurten bestaat en dat de politie niet kordaat optreedt.

• Gerrit

Ik pleit zeker niet voor ‘soft’ maar spierballentaal past niet bij een regering waar ik respect voor heb. Duidelijke informatie en duidelijke maatregelen daar koop ik meer voor. En intussen liggen de ministers van het koninkrijk rollebollend over straat over wie het meest flink mag zijn. Wat een vertoning!

• Sonja

Inderdaad wat mijn dochter al tegen mij zei.

“Mams ze zijn nog kindsers, dan alle kinderen bij elkaar”.

Wat een vertoning en daar moeten wij ook vertrouwen in hebben?

Pffffffffffffff heb er hard hoofd in.

Sonja