Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

respecteren

• Frieda47S28

Iedereen behoort elkaar te respecteren zoals hij/zij is ongeacht wat hij/zij denkt en ongeacht wat hij/ zij doet. Geweld en e.d. is uit den boze en is nooit goed te praten zowel van autochtone kant als van allochtone kant. Begrip hebben voor elkaar standpunten en je erin verdiepen en het niet kwalijk nemen van wat haar/zijn denkwijze is. Op deze manier kan er alleen een kleurrijke samenleving ontstaan waarbij iedereen in zijn/haar waarde wordt gelaten.

• Sonja

Hoi van Eck,

Helemaal met je eens.

Sonja

• mark

Je bent vast een beste kerel/dame van Eck, maar enige bijdrage aan het oplossen van onze huidige problemen lever je nu niet. Respect is een pretentie. Ik hoef helemaal geen respect, ik wil alleen met rust worden gelaten. Het feit dat

de dames in Nederland korte rokjes dragen is respectloos voor sommige

moslims. Nou dan lekker geen respect ! We moeten hier onze vrijheid behouden tegen elke prijs en niet toegeven aan intolerante geloofsfanaten die respect eisen.

• neutraal

Respect betekent heel simpel - niet schelden en iedereen in zijn/haar waarde laten. Wat mensen aantrekken moet iedereen zelf weten. De een haat korte rokjes ( maar kijkt er graag onder) de ander ( zoals ik) haat hoofddoekjes- anders dan tegen de kou. Katholieke nonnen droegen tot ver in de jaren zestig hoofddoeken. Ik zat op een nonnenschool en vond die nonnenkleding altijd maar vreemd, onorgineel, somber en stinkerig.

• mark

Een verbod op schelden, of een wereld zonder schelden lijkt mij geen haalbare kaart. Het lijkt me beter de wijsheid te handhaven die ik reeds op de kleuterschool kreeg bijgebracht: Schelden doet niet zeer.

• neutraal

Er bestaat ook nog zoiets als innerlijke beschaving.

• mark

innerlijke beshaving kan niet door de overheid worden opgelegd en is bovendien een rekbaar begrip. Dus respecteer een wereld waarop mensen wonen zonder innerlijke beschaving.

• romke van dijk

Dit kan ik alleen maar beamen.