Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leven en laten leven...

• hoop doet leven

wat gebeurt er toch met ons…? wat gebeurt er toch met onze wereld…?

het lijkt wel of iedereen en dan bedoel ik ook echt iedereen , de essentie van het leven is vergeten…..leven en laten leven…..dat is waarmee ik ben opgevoed en opgegroeid…..daar gaat het toch uiteindelijk om ….respect tonen voor elkaars leven , ongeacht geloof en/of afkomst….we kunnen toch ook critiek hebben , zonder te beledigen…?!! een ieder heeft recht op zijn / haar eigen mening…maar die mening kun je toch uiten, zonder dat je daavoor een ander kwetsend en denigrerend moet bejegenen….?! respect voor alles en ieder die leeft , dat zou ieders levensmotto moeten kunnen zijn…..je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn , maar elkaar met woorden of met daden ‘afmaken’ , zorgt er zeker niet voor , dat we ‘naast elkaar’ kunnen leven….ik word er een beetje moedeloos van…….

wat moet ik mijn kind leren , als hij van alle kanten wordt ‘doodgegooid’ met haat en nijd….over en weer…..waar sta ik dan met mijn levensvisie….?

maar ik blijf hopen , want hoop doet leven…….!

• tanja

nou de hoop heb ik al lang opgegeven

sorry maar netjes met elkaar leven is er al lang niet meer bij

ik wil ook heel graag samen leven met iedereen op een nette manier

maar het is al heel lang een klotesooi hier

ik heb ook twee kinderen en ben ook bang voor hun toekomst

ik heb geen grote bek en zelfs geen haat

maar ben bang dat ik dat nu wel ga krijgen en dat wil ik absoluut niet maar de toekomst van alle kinderen let wel alle, mag niet verkloot worden door een stelletje idioten die menen te weten hoe de wereld er het beste uit kan zien

en met idioten bedoel ik alle gekken die alleen maar haat en verderf zaaien

maar ik denk dat we met lieve woordjes zoals heb elkaar lief en heb respect voor elkaar niks meer bereiken

maar dat is mijn menig hoor

• javi

Mijn kinderen zijn ook niet met haat opgevoed net als ik zelf.

Maar die haat komt er vanzelf in, niet door ons, maar helaas door de anders denkende.

Als ieder zich bij zijn eigen geloof hield, en geweld daar uit weg denkt, zijn wij al op de goede weg.

Waar is die goede tijd gebleven, dat mensen naast elkaar leefde, en dat burenhulp bovenaan stond van de mensen.

Nu zijn wij vreemden naast buitenlanders, die zich niet met hun buren wensen te bemoeien.

Omdat wij christenen zijn?

Bij ons stond hoog in ons vaandel naastenliefde.

Wij hebben ook de 10 geboden, maar zelfs dat ene gebod,

Gij zult niet doden, mocht niet blijven staan, en moest in opdracht van een burgermeester worden verwijderd.

Zover is het al gekomen, dat wij niet eens meer durven te zeggen dat wij christenen zijn.

Nee hoop doet leven, dat zal nooit meer terug komen helaas.

• Sonja

Nou zelfs heb ik niets toe te voegen.

Week geleden was ik erg emotioneel en heel erg boos, waarschijnlijk de schok, velen hadden over dit en dat. Je weet niet meer wat je moet geloven, je gaat zoeken, maar door gesprekken met allochtonen en autochtonen ben ik weer die Sonja, zoals ik altijd was.

Tja, ik was uit balans!

Sonja

• Wil

Die hoop heb ik al jaren geleden verloren, zoals het in onze buurt gaat.

• loe

Teveel vreemden c.q. vreemde culturen en religies (TEVEEL) hebben niet voor de verdere continuiteit van vreedzaam en tolerant denken onder de nederlanders geleid. De typisch nederlandse levensstijl is gebroken en evalueert niet meer verder. Integendeel, door de starre en respectloze houding van de meeste allochtonen is er eerst verwarring ontstaan, daarna kritiek, daarna afwijzing, en nu haat……

Dit gaat verkeerd aflopen is mijn stellige overtuiging. Pas als er door de allochtone autoriteiten een (meerjaren)plan wordt gemaakt, taken worden gesteld en de strikte uitvoering hiervan gecontroleerd wordt, pas dan zal er sprake zijn van verbetering. Moskeebesturen DOE HIER IETS AAN!! Jullie kunnen de spin in het web zijn…mar begin eens eindelijk actiever te worden !!!