Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stelt de regering wel de juiste prioriteiten?

• Jacqueline

Ik stel het maar even héél erg eenvoudig.

De regering is op dit moment bezig om het accoord met de vakbeweging ui te werken.

Het is mooi dat er een accoord is, maar het komt er weer op neer dat we er financieel op achteruit gaan.

Heeft de regering dan geen geld genoeg, vraag je jezelf dan af.

Nee, dat hebben ze niet.

Waarom hebben ze dan geen geld genoeg, denk je dan.

Laat ik je nou vertellen dat de regering geld zat heeft en ook geld zat binnen krijgt.

Hoe hoog schat je het gemiddeld % in dat je aan belastingen, accijnsen, heffingen enz. aan de regering afdraagt?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

• neutraal

Er is geld genoeg, maar er is helaas een relatief kleine groep z'n zakken op een smerige manier aan het vullen. Het grote geld regeert. Doe er iets aan en stem S.P.

• Jacqueline

Geef nou gewoon even antwoord.

Hoe hoog schat jij dat percentege?

• neutraal

Gemiddeld 7000 per jaar per hoofd van de bevolking? Ik sla er maar een slag naar, hoor.

• Jacqueline

Dit is iets van 51 á 52 % van het gemiddeld inkomen.

Daarbij is inbegrepen :

- Inkomstenbelasting

- Accijnsen

- Heffingen

- Motorrijtuigenbelasting

- Waterschapsbelasting

- Omzetbelasting (beter bekend als BTW)

- Onroerend goedbelasting

- en er zullen vast nog wel wat belastingen zijn die ik, op dit moment, even niet

kan opnoemen.

Schrikken he.

Dus trekken we de conclusie dat Pim Fortuin wat dit betreft gelijk had, er is geld genoeg, het moet alleen anders gebruikt worden.

• ed

die belastingen zijn inderdaad erg genoeg maar volgens mij wou je daar niet heen met je stelling maar dat de regering geen aktie onderneemt tegen geweld tegen mosliminstanties en kerken

• Bob van Duin

ik schat alles bij elkaar dat we rond de 60% zitten aan wat we aan de schatkist kwijt zijn en daar schaar ik echt alles onder van accijnce tot loonbelastingen en overige heffingen