Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nederlanders willen land uit

• lex

Nederlanders willen land uit

door Annemiek Paping

CULUMBURG - Informatiediensten voor emigratie zijn de afgelopen week bestookt met vragen van Nederlanders die serieus overwegen ons land de rug toe te keren om hun heil te zoeken in een ‘sociaal veiliger’ omgeving.

De bezoekersaantallen van de website www.emigratie.nl, van Buysse Immigration Consultancy, waren vele malen hoger dan anders met een absolute piek in het weekeinde. De geplande informatieavonden over ‘verre landen’ zijn al bijna volgeboekt.

“Veel landgenoten speelden al langere tijd met het idee te emigreren, maar de moord op Theo van Gogh gaf voor hen de doorslag”, zegt Rosita Setz, mede-eigenaar van BIC. “Als belangrijkste reden noemen ze de toenemende onvrede over de tolerantie van onze samenleving.”

De vlucht naar het buitenland doet zich reeds een aantal jaren voor, maar wordt de laatste tijd steeds sterker. “Eerder speelden vooral economische motieven een rol”, weet Setz. “Nu gaat het om het leefklimaat en ruimte.” Vooral Nieuw-Zeeland is in trek.

Vorig jaar vertrokken ruim 26.000 mensen naar het buitenland, voor het eerst in twintig jaar meer dan zich in Nederland vestigden.

• lex

Had ik ook maar wat geld,

zucht

• catqueen

ja of een internationaal beroep, waarmee je overal aan de slag kunt zucht…

• Jacqueline

Is dit inmiddels “normaal” aan het worden?

Dat nederlanders vinden hun vaderland de rug te moeten toekeren.

Ligt hier niet een taak voor de overheid?

• Olaf van der Wijngaard | BMX Sport.nl

ik weet niet of het echt waar is wat hier staat maar dat zal wel zo zijn ik weet alleen dat ik al 3 jaar nederland uit wil maar dat ik dat niet kan alleen omdat ik me school nog niet heb af gemaakt ik ben nu 17 en moet tot me 26st in nederlaand blijven dat is echt heel irrietant want tot die tijd moet ik hier blijven wonen in een sameleving die ik niet mag en ook nooit gemogen heb een te duur land wat alleen maar duurder wordt en niemand die er iets tegen doet iedereen zecht het is de schuld van de euro maar het is echt niet de schuld van de euro dat er bijv. €0,50 transactie kosten bij zijn gekomen op een treinkaartje en sowiezo heel veel dat eerst 2 gulden koste koste tegenwoordig meer dan 2 euro dat is bijna 5 gulden en waarom? omdat de euro er is NEE omdat er op het moment bijna alleen maar mensen bezig zijn met het geld bij bedrijven en de staat of hoe het ook mag heten die alleen maar denken aan meer meer en nog meer geld verdienen de rest van nederland betaald meer maar ik verdien meer dat soort mensen zijn er momenteel aan de top van bedrijven dit heeft ondertussen niks meer te maken met nederlanders die het land uit willen maar ik kan die mensen heel goed begrijpen ik hoop ook dat ik me opleiding snel af kan maken zodat ik zo snel mogelijk weg ben van dit k,,te land dat toch alleen maar achteruit gaat

ow en ik wouw nog ff iets zeggen over balkeende of zoiets hij roept op om respect te hebben voor de meede mens nouw ik heb tot nu toe al me hele leven respect gehad voor iedereen maar het enige dat ik trug krijg voor dat respect is "hey k,t alto waarom draag je dat soort kleren?? zal ik je neer slaan ja ik ga je kapot slaan en waarom omdat ik er alleen maar anders uit zie dan de rest ik ken genoeg mensen die mij wel begrijpen dus eigenlijk vind ik het niet zo errg maar toch zij tonen geen respect voor mij dus waarom zal ik dan wel respect voor hun hebben? die moslims die zeggen dat ze zo vredelievend zijn en niks doen kan ik niet over mee praten want ik ken ook zeker wel goede moslims die nooit iets of iemand kwaat zouden doen maar het merendeel van de moslimse jongeren vinden dat ze zich moeten bewijzen tegenover hun vrienden door 9 van de 10 keer crimineel gedrag te tonen dat is zogenaamd stoer ofzo ik zit hier in tilburg bij een vriendengroep van ondertussen denk ik ongeveer 200 a 250 man die eigenlijk geen van alle ook maar 1 keer vanuit zichzelf geweld hebben gebruikt maar wel vaak zat doordat andere mensen onze groep lastig gaan vallen we worden door de gemeente gezien als crimineele hang jongeren maar das kompleet niet waar alles wat ik in dit land heb mee gemaakt is negatief alleen het drugsbeleid niet maarja das niet zo belangrijk.

maarja ik wijk nogal heel erg af ik begrijp gewoon heel goed dat nederlanders weg willen uit nederland.

de ik groet u - tilburg

• javi

Ik wil ook al heel lang hier weg, maar nu helemaal.

In welk land, kan ik als Nederlander asiel aanvragen ??

• vondel

Denken jullie dat het elders beter is.Nieuw-Zeeland heeft

waarschijnlijk ook een lager uurloon.Minder vrije dagen.Je zal toch ook in een ander land, continent iets tegen komen wat je absoluut niet bevalt.Hier haal je wat daar breng je wat.Het gras bij de buren is echt niet groener.Probeer toch in Godsnaam(mag dat nog)positief te blijven.Dag ik.De dingen die hier duurder zijn geworden zijn het resultaat van de dure olie.Alles in de hele wereldeconomie hangt van de olie af.Neemt niet weg dat er wel degelijk misbruik is gemaakt van de euro.Maar ook de roep om meer loon.Hier een voorbeeld.Jij wilt graag per uur 10 eurocent meer verdienen de bakker de slager en alle medewerkers in de detailhandel ,zorg enz wil dat ook graag.Gevolg als ik me even aan de bakker op de hoek hou.Hij wil dus 10 eurocent meer zijn medewerkers ook.Gevolg het brood wordt 10 eurocent duurder, en ga zo maar verder.Ik zeg dan op mijn beurt laat maar zitten. Natuurlijk zijn er lieden die behoorlijk veel meer verdienen dan ze eigenlijk echt verdienen maar die moeten toch zo'n beetje 50% belasting betalen.Kijk en ik zou heel erg graag 50% belasting betalen dan hou ik een leuk jaarsalaris over om van te leven.Het hoort natuurlijk niet dat als je een bedrijf naar de knoppen helpt dat je dan ook nog eens een bonus krijgt.Wij krijgen ons ontslag en niets mee.Maar ook daar wordt steeds meer wat aan gedaan.Loop niet weg maar zet je schouders eronder.Zoals Pim Fortyun altijd zei tegen jonge mensen wil je net als ik zo'n dure auto hebben doe dan goed je best op school en werk daarna keihard.

• Sonja

Ik vind het heel triest, maar ook geen oplossing.

In elk land is degelijk wel wat aan de hand.

Zo ken ik vrienden die wel geëmigreerd zijn, maar meer om gezondheidredenen en ook zij wanen niet veilig in Spanje.

Dus wat dat betreft lijk mij dat men meer op hun hals halen dan wat zij hier al hebben. Ik vind alleen triest, dat “Ik” vastzit in een land waar Ik niet thuisvoelt.

Sonja

• Sonja

Beste Ik

Waarom moet jij dan tot je 26ste hier blijven?

Vanwege opleiding?

Sonja

• tanja

ik wil absoluut mijn/ons land niet verlaten heb me hier altijd heel veilig gevoeld

maar schrok vanmorgen toch toen er op het nieuws stond dat waneer we daar hoor ik ook bij alhoewel ik me van geen kwaad bewust ben ,aanslagen kunnen verwachten

ik als moeder van twee jonge kinderen vind dit toch heel eng worden

als ouder zijnde wil je toch je kinderen beschermen tegen haat en verderf net asl iedereen en daar bedoel ik de hle bevolking mee uitgezonderd diegenen die haat zaaien

ik ben echt bang ik wil niet in angst leven maar dit gaat volgens mij de verkeerde kant op?

ben ik de enigste?????