Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraagje

• neutraal

Heeft van Gogh tijdens zijn leven een positieve bijdrage geleverd aan het begrip tussen diverse culturen in Nederland? Mijn antwoord: nee! Of is paradoxaal genoeg mogelijkerwijs juist de moord een opening tot een werkelijke dialoog en het oprollen van sekten binnen de islam in Nederland? Mijn antwoord: ik hoop het van harte.

• romke van dijk

Ik hoop het van harte maar ik ben er bang voor en wel om het volgende:

Het heeft er alle schijn van dat Mohammed B. goed geïnstrueerd was.Uit de brief die hij geschreven heeft blijkt dat het geen sufferd is.

Ze wisten waarschijnlijk dat de moord zeer negatieve gevolgen zouhebben voor de moslims en hun geloof in Nederland.

Dat nemen ze blijkbaar voor lief. Ofwel dat verlies nemen ze.

Meestal neem je je verlies maar voor 1 ding. Je hoopt er later beter van te worden.

Wanneer worden ze er beter van? Als het conflict uitdraait op een grote chaos hier want chaos en onmin zijn een prima bodem voor extremisme en verdere destabilisatie.

Ik weet het, het is een beetje een doem scenario en ik hoop dan ook dat ik er in mijn gedachtegang gruwelijk naast zit maar het laat me niet los.

Ik roep dan ook maar meteen iedereen op om zijn gezonde verstand te blijven gebruiken want anders doe je precies wat de bedoeling is van de extremisten!!!

.

• Excalibur

Mijn antwoord is Ja

Wat hij bereikte met het provoceren en soms beledigen is het wakker schudden van de ingedutte Nederlanders. In het woordje begrip zit het werkwoord begrijpen. We begrijpen elkaar maar zijn het soms wel en soms niet met elkaar eens.

Hij zette mensen aan het denken en zocht de grenzen op van de tolerantie. (Bij moslims en niet moslims) Wat hij dus aan de kaak heeft gesteld is de ultieme grens en tolerantie van (ja onze!) extremistische medelanders. Dat heeft hij ons getoond. Je mag niet meer zeggen wat je denkt. Religie is taboe. Dat is de grens.

Met zijn dood als ultiem bewijs helaas!!

Hij liet ons weten dat er rationele Nederlanders zijn met andere cq afwijkender mening dan de ons vertegenwoordigende regering. Deze begrijpt het niet meer.

Wij begrijpen nu dat Nederland verandert in negatieve zin.

Quote: Of is paradoxaal genoeg mogelijkerwijs juist de moord een opening tot een werkelijke dialoog en het oprollen van sekten binnen de islam in Nederland?Mijn antwoord: ik hoop het van harte.

Ik hoop het van ganse harte met je mee… dan is hij niet voor niets VERMOORD. Dat we maar blijven toekomen aan de dialoog. En dat het niet weer wegzakt in de vergetelheid en de “het valt wel mee” regerings gedachte. Gezamenlijk de schouders eronder zij aan zij en aanpakken de extremisten en criminelen.

Gezamenlijkheid verbroedert. Wellicht bloeite er iets moois uit.

De gezamenlijke grens is overschreden. Indien dit werkelijk wordt gevonden komt er wellicht nog iets moois uit.

Het moet nu gebeuren.