Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gefrustreerd...

• Frank

Net na de moord op van Gogh hadden enkele medelanders/allochtonen een positieve reactie geplaatst op deze site en ontstond er dankzij de vele nuttige en constructieve meningen een dialoog tussen de verschillende bevolkingsgroepen.

Ik als Nederlander/Marokkaan was ook één van deze “deelnemers” en keek regelmatig op deze site naar enkele reacties.

Ik merk dat deze groep mensen “vervangen” is door enkele gefrustreerde mensen die onrelevante en onlogische informatie over deze site kotsen en hiermee de dialoog verstikken. Niet gehinderd door het ontbreken van enige kennis zie ik percentages voorbij komen die niet onderbouwd zijn over o.a Marokkanen. Ook frappant zijn de vele experts die passages uit de bijbel en de koran naast elkaar leggen om even snel aan te tonen welke barbaarse dingen er wel niet in staan.

Het zegt al genoeg dat mensen informatie gaan opzoeken over de Jihad en nog meer van deze bullshit. Mensen….je ziet alleen wat je wilt zien en als men nu naarstig op zoek gaat naar extremistische websites of nog meer fundamentalischtische propaganda, succes ermee ! Als hiermee de gemoedstoestand wordt gekalmeerd dan moet je dat vooral doen. Denk niet dat je nu de verklaring hebt gevonden voor hangjongeren in het zwembad of lastige klote jongeren die het bloed onder de nagels van de maatschappij halen want dan doe je jezelf tekort. Ik ga ook geen verklaring geven dat dit niks met de Islam te maken heeft en dat dit voornamelijk te wijten is aan anti-sociale aspecten i.c.m slecht opvoedingsbeleid/integratiebeleid want dit heb ik al gedaan en de rationeel denkenden onder ons weten dit reeds.

Hypocriet vind ik het ook dat er de nadruk wordt gelegd op het verplicht integreren en Nederlands leren (wat een goede zaak is) van groepen die momenteel in the picture staan. Over Chinezen die ook bekend staan als het niet beheersen van de Nederlandse taal wordt met geen woord gerept. Dienen deze mensen dan geen Nederlands te leren ? Als men geen last heeft van bevolkingsgroepen dan maakt het zeker niet uit waar men mee bezig is.

Gelet ook op de manier van converseren, de manier van schrijven en de racistische opmerkingen gaat bij mij uiteraard ook het lampje branden over het niveau van de wisselspelers die momenteel de toon bepalen op deze site.

Dus succes verder met jullie speculaties en trieste verdachtmakingen. Tegen de mensen die zich aangesproken voelen wil ik zeggen dat dit terecht is en tegen de anderen wil ik zeggen….Ciao en tot op een ander forum.

• loe

Je bent niet zo''n beetje gefrustreerd. Wat hebben chinezen nou te doen met fundamentalisme, aanslagen, moorden, terreur??????

• floor38

Abdel, Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, maar als mijn zoon met zijn beste vriend (marokkaan) hier op vrijdag is, uit recept voor de rammadan mag mijn zoon ook niets te snoepen en ik hoor hem zeggen dat het hard is dat theo dood is (kindertaal heel goed) dan schik ik. Als mijn zoon van 14 niet meer alleen naar het zwembad mag omdat een aantal marokkanen het verpest hebben door meisjes lastig te vallen totaan poging tot brandstichting? Mijn kinderen mogen abusluut niet discrimineren maar waarom hebben we dan zoveel voorbeelden?

• Excalibur

Ciao Abdel,

Laten we elkaar vnl als mensen blijven benaderen en de dialoog blijven zoeken en rationeel denken. Zonder te stigmatiseren.

Nog even een aantal reacties op je stuk;

QUOTE:

Mensen….je ziet alleen wat je wilt zien en als men nu naarstig op zoek gaat naar extremistische websites of nog meer fundamentalischtische propaganda, succes ermee ! Als hiermee de gemoedstoestand wordt gekalmeerd dan moet je dat vooral doen.

Helaas worden we door bepaalde websites waar je soms op verzeild raakt zo confronterend geshocqeerd dat we wel eens vergeten dat de meeste mensen anders denken.

De angst regeert bij velen. Bij iedereen.

Emotie speelt een grote rol dat blijkt.

Quote:

Ik merk dat deze groep mensen “vervangen” is door enkele gefrustreerde mensen die onrelevante en onlogische informatie over deze site kotsen en hiermee de dialoog verstikken.

Niet gehinderd door het ontbreken van enige kennis zie ik percentages voorbij komen die niet onderbouwd zijn over o.a Marokkanen.

Kom dan met facts…en snoer ze de mond!? Weglopen is makkelijk.

Quote: Hypocriet vind ik het ook dat er de nadruk wordt gelegd op het verplicht integreren en Nederlands leren (wat een goede zaak is) van groepen die momenteel in the picture staan. Over Chinezen die ook bekend staan als het niet beheersen van de Nederlandse taal wordt met geen woord gerept. Dienen deze mensen dan geen Nederlands te leren ? Als men geen last heeft van bevolkingsgroepen dan maakt het zeker niet uit waar men mee bezig is.

Je hebt natuurlijk gelijk: “Gelijke monnikken gelijke kappen”. Wat geldt voor Marokkaanse medelanders geldt ook voor Cinese medelanders.(en andere nationaliteiten)

De Nederlandse overheid is het overigens niet geheel met je eens gezien het rapport op deze site: http://www.smo-ov.nl/PDF/Palet%203,%202003.pdf (pg 6)

Gegroet Excalibur.

• petra

Geachte Heer Abdel,

Ten eerste: het feit dat U als door een wesp gestoken reageert is opvallend. Het zegt eerder iets over Uw gebrek aan inhoudelijk weerwoord dan over datgene dat ik heb geopperd. Ik zie niet in wat er mis is met het aan een groot publiek presenteren van de literatuur die rond een miljoen van mijn landgenoten gebruikt als leidraad voor hun leven. In mijn maatschappij is er reeds een periode geweest waarin verschillende religieuze stromingen stevig onder vuur hebben gelegen, met als resultaat een humanistische, overwegend ongelovige samenleving.

Ik zou graag van U vernemen welke feitelijke onjuistheden ik “op deze site gekotst” zou hebben en in hoeverre ik gehinderd wordt door gebrek aan kennis. Wellicht zou U eens een kijkje in de spiegel moeten nemen en U afvragen of U niet lijdt aan de hypocrisie die U mij verwijt. U geeft er mijns inziens blijk van niet gehinderd te worden door enige zelfkritiek.

Met Uw gedrag betoont U zich uiteraard een goed moslim; staat er in de Qu'ran immers niet dat men als gelovige de dialoog met een kritische ongelovige uit de weg dient te gaan, indien het te lastig wordt? Desgewenst zal ik u de betreffende sura toezenden. Ik feliciteer u met de prachtige plaats die Mars, excuus, Allah, U bereidt heeft in het Paradijs.

Wel, ik ben een Ongelovige, wonend in een land waarin ongelovigheid een plaats en zelfs achting gekregen heeft, onder andere door goed werk van de heren Spinoza en Erasmus. Dat een Ongelovige door Uw religie als minderwaardig wordt beschouwd en zelfs met het zwaard bestreden mag worden, is wat mij betreft enigszins uit de tijd.

Ik kan mij niet herinneren Uw religie beledigd te hebben, ik reproduceer slechts enige frasen die blijkgeven van minachting jegens mede- ontvangers van het Boek, niet erg beschaafd in mijn optiek.

Gegroet.

• anja

Abdel, ik begrijp precies wat je bedoelt.

Heel even leek het erop dat hier op het prikbord een plaats gevonden werd waar op basis van argumenten met elkaar gesproken kon worden.

Momenteel is het niets anders dan een plek waar men alleen oog heeft voor eigen meningen en waar meningen van andere met dooddoeners worden afgedaan. Er onstaat een ‘eigen’ kamp van gelijk gestemde.

Helaas heb ik nog geen ander forum gevonden waar dit beter is en je in ieder geval het gevoel hebt dat een discussie gevoerd kan worden en argumenten niet voor dovemansoren bestemd zijn. Als je tips hebt dan hoor ik ze graag.

• Wil

Iedereen vind ik moet zich aanpassen in het land waar hij/zij woont.Als ik naar het buitenland gaat moet ik ook de taal kunnen spreken, als is het via een woordenboek.

• anja

Moet spreken?

Volgens mij zijn er maar weinig landen in de wereld waar een verblijfsvergunning gekoppeld is aan een taalkundig examen. Franstalig Canada is daar een voorbeeld van.

Of heb je het over een tijdelijk verblijf in een land. Je moet het aantal Nederlanders in Frankrijk zien die niets anders spreken dan Nederlands en/of Engels. En de horecabaas in een of ander gehucht maar uitlachen dat 'ie alleen maar Frans spreekt.

Het is dan ook vaak niet verplicht om een taal te spreken maar het maakt het communiceren wel een stuk makkelijker. Integratie met autochtonen is zonder de taal van het land te spreken zo goed als onmogelijk.