Er wordt maar steeds gepraat over de islam en de mmord op van Gogh, maar vergeten wordt dat er hier een flinke hoeveelheid Marokkanen rondlopen die zich al op andere terreinen gewelddadig gedragen.
Het percentage Marokkanen betrokken bij zeer gewelddadige straatroven en overvallen is buitenproportioneel hoog in vergelijking met het percentage dat deze bevolkingsgroep uiutmaakt van de totale bevolking.
En dan hebben we het nog maar niet eens over het terroriseren van zwembaden en aanranden van allochtone vrouwen.
Veel erger is dat op lagere scholen (ik heb dat uit onderwijskringen) er al een heel grote groep onhandelbare kinderen zijn in de leeftijd van 8-10 jaar. Daaronder en daarboven waarschijnlijk ook, maar daar heb ik geen informatie over.
Op een school in Amsterdam-Noord worden kinderen al opgedeeld in de categorie handelbaar- enigszins handelbaar- onhandelbaar.
Dat betekent dat je in b.v. een groep 4 je drie klassen hebt in de eerder genoemde categorien.
Het overgrote deel van de onhandelbare kinderen bestaat uit Marokkaanse kinderen met zoveel gedragsstoornissen dat ze al opgegeven zijn.
In een school in Amsterdam-Zuid hetzelfde beeld. In Oost eveneens al is daar ook een grote groep Surinaamse kinderen met die problemen. Zij zijn bijna uitsluitend afkomstig uit de gesloopte flats in de Bijlmer.
Een hele, nieuwe generatie geteisem (want anders kan ik ze niet noemen) staat ons te wachten.
En in tegenstelling tot de groep die 15-25 jaar is en nu een probleem vormt, kan deze groep dus geen beroep doen op het gediscrimineerd of buitengesloten worden of het hebben van geen werk.