Ik las op een andere site een reactie van een Nederlandse man of vrouw (neem aan man omdat deze de naam Niko gebruikt), vond zijn tekst vrij intressant ivm dat hij aangeeft hiervoor gestudeert te hebben….
hallo beste mensen , ik wil jullie eens vragen wat jullie weten over de islam , niets denk ik of te weinig , ik heb een studie gedaan en ontdekt dat de islam op een profeet na net als de christendom is.
wisten jullie dat hun aartsengel Gabriel is , wisten jullie dat moslims Jezus ,Mozes , Noah , Mozes , Abraham,enz. erkennen als de profeten van god ,
wisten jullie dat als ze een naam van een profeet noemen hem altijd verheerlijken .
wisten jullie dat de christendom word erkend als broeder van de islam.(dit staat in de Koran)
wisten jullie dat de Islam een zuivere geloof is die nooit meer is veranderd of vernieuwd zoals wij dat gedaan hebben . de bijbel is herschreven . ( het is feit dat er mee geknoeid is, zelf hooggeleerde Bijbelgeleerden geven op de vraag of de Bijbel Gods woord is: “Bijvoorbeeld Dr. W.Graham Scroggie van het ”Moody Bible Instituur“in Chicago, een van de meest prestigieuze Christelijke Evangelische missie ter wereld, geeft als antwoord: ”Ja, de Bijbel is menselijk, alhoewel sommigen, vanuit een ijver die niet overeenstemt met kennis (dus uit onwetendheid), dit hebben ontkend. Deze boeken (de bijbel) zijn door de gedachten van mensen gegaan, zijn in mensentaal geschreven, zijn opgeschreven door mensenhanden, en herbergen in hun stijl de menselijke kenmerken".)
wisten jullie dat eens mens niet iemand kan vergeven zoals wij denken ,voorbeeld : iemand begaat een zonde , gaat ermee naar de kerk , en weg was die zonde ! dat gaat denk ik niet zo makelijk mensen ( lees de orginele bijbel maar eens , en dan kom je tot de conclusie dat alleen God ons kan vergeven als hij dat wil , en dat krijgen we in het hiernamaals pas te horen , dus niet in de kerk .
god is een en zijn profeten zijn zijn boodschappers , de meeste van jullie denken dat jezus god is en dat god jezus is ………..dit kan nooit kloppen! lees !!!!!!!!!!!!!!!!!
wat weten de meeste mensen dan wel over de Islam ?
oorlog en nog eens oorlog ! toen wij slaven naar Amerika transporteerden in naam van god , waren wij zeker ook lieverdjes , en toen de Duitsers de joden afslachten waren zij ook lieve gelovigen , neem de geschiedenis van ons christenen eens voor je dan zul je zien wat wij wel niet hebben moeten doen om dit te bereiken wat we nu hebben , wij hebben zwaar gezondigd .
verkeerd mensen , god wil dit niet en zal dit niet toestaan , wij moeten leven in vrede met elkaar , wij hoeven hun niet te vertellen over jezus en vrede , dat kennen ze al ,en beter dan wij jezus kennen , de media hersenspoelt ons om vrede willende mensen te moeten doen haten . ik heb 7 jaar in Qatar gewoond en zo een beetje de islam leren kennen , ik kan mijn oren niet geloven wat de moslims doen om een goede moslim te zijn ,
wij christen zijn bijna op echt waar mensen bijna op , wie gaat nog naar de kerk ?
de oude generatie gaat nog naar de kerk en de jongeren……….nee,die hebben het druk met uitslapen op zondag. wie gaat nog naar de moskee ……….bijna iedere moslim gaat naar de moskee , waarom moeten wij dan de moslims nog laten zien in wat zij moeten geloven ………….geloven wij dan nog wel………
Ik heb de waarheid onder ogen gezien ………