Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom informeren mensen zich niet?

• petra

Wat mij opvalt in het gros van de discussies naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh is een enorme onwetendheid over de inhoud van de Koran en aanvullende boeken als Hadith en Sunna die de meeste moslims plegen te gebruiken.

Hier een link naar een online Koran in het Nederlands:

http://www.kuran.gen.tr/html/nederland/

Aanrader: Sura 4: “de vrouwen”, interessant materiaal

Na mij een beetje in deze boeken verdiept te hebben valt me op dat de koran veel explicieter is dan bijvoorbeeld tora of bijbel en weinig ruimte laat voor interpretatie. Waarschijnlijk heeft Mohammed geleerd van de praktijk van joden- en christendom waarin men behoorlijk verdeeld was over interpretatie. Gevolg: een goed doortimmerd praktijkboek voor het leven (als moslim wel te verstaan).

Naar mijn mening is de islam per definitie politiek en onderscheidt zich op die manier wezenlijk van Jodendom, Christendom en Boeddhisme. De ontwerpers van de Koran hebben zekeringen ingebouwd om gelovige moslims te beschermen tegen kritiek van en “onderdrukking” door ongelovigen en “de verdraaiers van het Woord”; te weten Joden en Christenen.

Ook islamieten die zich willen bekeren tot een andere religie moeten volgens koran en hadith oppassen, omdat niet alleen zij de hel invliegen maar ook bijvoorbeeld hun ouders, ook al zijn ze al overleden.

Dit zijn slechts voorbeelden, ik zou eenieder willen uitdagen uit zich zelf op de hoogte te stellen en zich een beter gefundeerde mening te vormen. Dit is wat mij betereft de enige manier om figuren als B. in de wielen te rijden.

• Wil

Vind erg zwaarmoedig stuk, wordt al moe van het lezen van jouw stuk.