Hallo,
een vraag van mij aan jullie,
zoals jullie weten is het onderwerp terrorisme een hot item tegenwoordig, helaas gaat dit vaak gepaard met het geloof islam, je zou bijna zeggen dat dit tegenwoordig in een adem wordt genoemd met het terrorisme….
voorheen en daar mee bedoel ik voor de aanslagen van 09-11… was het terrorisme ook een onderdeel van europa….bijvoorbeeld ira/ eta enz…
waar ik naar toe wil is het volgende… in veel islamitische landen is het terreur al jaren aanwezig, deze islamitische landen voeren al jaren strijd met het zogenaamde islam fundementalisten… zo ook Turkije waar ik vandaan komt kent islamitische terreur, dit omdat Turkije in hun ogen te veel richt op de westerse wereld.. deze mensen hekelen de Kemalisten (volgelingen van Kemal Ataturk) die net als Thorbecker staat en geloof scheide en vrouwen kiesrecht gaf (1924 dacht ik)…
wat ik niet snap in de discussie die men probeert te voeren hier in NL is het volgende, men probeert het terreur te koppelen aan de islam….men doet rare verzoeken zoals die van Bokestein met het verzoek bijvb om koning Mohammed van Marocco te vragen uitspraken te doen tegen het terreur terwijl die man paar maanden geleden nog te kampen had met een aanslag in casablanca waar meerdere onschuldige moslims het leven lieten.
Wat ik erg jammer vind is dat men bepaalde waarheden niet wil zien…ik zal een voorbeeld geven….sommige zogenaamde terroristen zijn jaren lang door het westen en voornamelijk Amerika gefinancierd en zelfs door hun opgericht… zo ook Bin ladin en de zijnen..destijds toen Ladin en zijn oorlog tegen rusland begon ivm invasie van Afganistan noemden wij deze mensen hier in het westen vrijheidsstrijders en noemden de russen deze mensen terroristen… nu lijken de rollen omgedraaid…. Veel westerse landen probeerden door bepaalde minderheidsgroepen te steunen een land van binnen op te breken zodat het gevestigde regime het onspit moet delven zonder dat het westen zogenaamd er iets mee te maken heeft…
Na de oorlog in Afganistan had men niks meer aan de groep Ladin en de strijders die men vanuit noord-afrika (mujehadin) zijn geronseld omdat rusland zich terug trok uit die gebieden, het Amerikaanse buitenlandbeleid en voornamelijk de onvoorwaardelijke steun aan israel heeft bepaalde groepen die men zelf heeft opgericht doen keren tegen de oprichters ervan……
Zo werden mensen die ze zelf hebben geronseld en zelf hebben getraind in eens de vijand van hun zelf….
De islamitische arabische wereld ziet dit met wantrouwen aan….ik zal nog een vorbeeld geven..
zoals je weet zijn er een aantal landen in de arabische wereld die gerekend worden tot bondgenoten zo ook saudie arabie…veel arabische volkeren zijn hierdoor erg wantrouwend geworden richting het westen…de reden hiervoor is simpel….veel landen in de omgeving van midden oosten hebben of een embargo of worden bedreigd met eventuele oorlog ivm misdaden tegen de menselijkhied/ of tal van andere redenen…..hoe kan het dan zijn dat een land als saudi arabie een bondgenoot is van het westen als daar in volgepakte stadions mensen onthoofd worden…de enige reden dat dit getollorerd wordt is omdat de VS hier 300.00 man mocht stationeren…dit is toch vreemd?? Kijk de mensen in de arabische wereld weten dit soort dingen en zien dit ook gebeuren, hierdoor neemt de liefde voor het westen niet toe en dat is zacht uitgedruk, ze zien dat sommige landen zoals saudie arabie en israel altijd het hand boven het hoofd wordt gehouden….
de eenvoudige arabier ziet dit en heeft zo meer sympathie voor iemand die dit bestrijd dan iemand die zegt dat ze democratie komen brengen en vrijheid…..
dit alles wat ik hierboven heb geschreven is niet om terrer te rechtvaardigen, integendeel zelfs want ben zelf tegen elke vorm van geweld…..
echter neemt het het feit niet weg dat de islamitische wereld al jaren te maken heeft met deze vervelende groepen mensen, en dat als het hier gebeurt men ons gelijk in die hoek wil drukken van mensen die het dus eens zijn met geweld…
mijn oproep is dan ook om het woord terreur wat vele vormen kent los te koppelen van de islam die dus ook al jaren vecht tegen dit kwaad, zodat we de handen ineen kunnen slaan en tesamen deze groep kunnen aanpakken…ipv dat je tot die groep behoort omdat je moslim bent in de ogen van de autochtone medelander…
ik vind ook dat Balkenende dit had moeten doen in de dagen na de aanslag op de twin towers… om zo gelijk duidelijk te maken dat onze vijand een gezamelijke vijand is en niet een is die met goedkeuring van de islam dit doet……