Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zij , wij

• GO

Steeds weer komt het neer op “zij tegen wij”.

Zou wel eens willen weten wat iedereen daar precies mee bedoelt. Ik zie de “zij” als diegene die niet willen leven in een vreedzame beschaving waar de problemen vreedzaam opgelost worden en de “wij”asl diegene die dat wel willen (ongeacht huidskleur, geloof of afkomst).

• anita

jantje heeft een vriendje . dat vriendje slaat jantje. de papa van jantje is heel boos op het vriendje.maar de mama en het broertje van jantje zeggen : het valt wel mee jantje. toe maar al goed weer niet huilen . vriendje kom maar gezellig hoor .

papa wordt boos op mama omdat mama het niet voor haar eigen zoon opneemt en die ook nog niet eens wat gedaan heeft. papa en mama krijgen de grootste ruzie. het broertje houdt maar verder zijn mondje en bemoeit zich er niet meer mee. het vriendje gaat er ondertussen vandoor .

snap je ?

had dit al geschreven maar bedoel je dit?

groetjes

• GO

Als mama en papa er voor gezorgd hadden dat ze ten alle tijden 1 lijn in de opvoeding van hun kinderen volgden zou dit probleem er niet zijn.

• anita

nou inderdaad ja. maar dat is dus mischien dan nog wel het grootste probleem dat er verdeeldheid ontstaat. dat wilde ik er dan ook mee zeggen.

• GO

Dus hebben de ouders ( de beschaafde mensen) de plicht om als de weerlicht hun koppen bij elkaar te steken om escalatie te voorkomen.

• Son

Laat me niet lachen ook ouders onder elkaar zijn niet vaak eens.

En ook daar zijn toleranties ver te zoeken.

Son

• GO

Wat is dan jou oplossing ?

• Wil

Verschil van mening mag dat niet eens meer binnen een gezin?

• GO

Natuurlijk wel , maar als ouder zijnde heb je gewoon de plicht om samen 1 lijn naar je kinderen aan te houden toch ?