Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zou het zo werken ?

• anita

jarenlang ben ik getreiterd op school. ik liet me dan ook pesten en deed niets terug in de hoop dat het op zou houden. maar het ging maar door.

totdat ik het zooooo zat was en ben heel erg van me af gaan slaan.

gevolg : het stopte en ik kreek opeens respect en vrienden.

jullie weten wat ik hiermee wil bedoelen ?

zou het zo werken ? serieuze vraag is dit

• Jacqueline

JA !!

• K@K

Anita

Ook ik ben regelmatig op school gepest en getreiterd, Ik liep in de pauzes naast de docenten op het schoolplein in de hoop op bescherming. Destijds was het een incident nu is het aan de orde van de dag. De docenten hebben destijds niet ingegrepen. Ik ben met mijn vader die het op een gegeven moment ook zat was ALLE ouders van deze jongeren afgegaan en gepraat met hun ouders. Daarna is het gestopt en kon ik “rustig” mijn lagere school afmaken. Praten helpt, geweld lost niets op.

• dribibu

dat is een goede oplossing, maar je had dan ook een goede vader denk ik.

• anita

ja maar ik had geen ouders die het even voor me op gingen lossen .

• GO

Denk het niet. Kijk naar het Midden oosten , Noord Ierland enz. Daar slaan ze elkaar de hersens in en dat duurt al jaren.

• anita

ik geloof ook dat het beter is om te praten hoor . dat leer ik mijn kinderen ook. maar zoals ik al zei , stel dat je geen öuders "hebt die het voor je oplossen.of dat de tegenpartij er sch$$t aan heeft , wat dan ?

• GO

De tegenpartij bestaat uit een aantal extremisten ( zoals het er nu naar uitziet kun je zeggen van Nederlandse EN van niet nederlandse afkomst). Die moeten door de overheid hard ( zeer hard) worden aangepakt.

• anita

ja maar die overheid zijn in mijn vb je ouders . stel dat die dus niets doen. wat dan ?

• Son

Tegenwoordig is hard tegen hard.

Ik had mijn kinderen ook geleerd niet aan mee te werken.

Totdat zij het pispaaltje werden.

En andere ouders mijn kinderen maar soffie vonden.

Heb ik gezegd oke sla terug als ouders en school hier niets aan doen.

Meppen ze terug, hebben ze nog de mond vol van ook.

Tja, he eerst kinderen jarenlang terroriseren en dan de mond vol van hebben.

Ook ik heb met ouders gepraat, stom en naïef vond ik van mezelf.

Stel asso's die beweren dat het maar kinderen waren en zij zelf onder elkaar zelf uit moeten vechten. (zijn ook paar uitzonderingen hoor)

Toen was het hun beurt om aan mijn deur te komen en ik zei: Tja, kinderen lossen toch zelf op?

De vraag is of de wisselwerking nog wel bestaan in deze maatschappij.

Die is volgens mij behoorlijk stuurloos geworden.

Son