Hallo beste mensen,
ik ben een meisje van Turkse afkomst en ik ben een islamiet. Ten eerste wil ik mijn medeleven tonen voor de liefhebbers van Theo van Gogh. Nu wil ik in gaan op andere zaken.
Ten eerste jongens kom op nou, vrijheid van meningsuiting is iets heel anders dan het beledigen van een beplaalde geloof. We zijn hopelijk wel slim genoeg om dit te begrijpen. De heer van Gogh ging inderdaad wel wat te ver met zijn uitspraken, die niet op feiten waren gebaseerd. Trouwens ik begrijp ook nog steeds niet waarom constant de Islam als doelwit werd gekozen. Er zijn nog een boel andere geloven. Ik vraag mij dan werkelijk af, of de haat nou tegen het geloof was of juist tegen de Marrokaanse en de Turkse bevolking die over het algemeen Moslim zijn.
Ten tweede meneer van Gogh, vergelijkte Allah met een varken (TR: hasa). Dat was wel een vrijheid van meningsuiting, volgens Nederland.
Tijdens de moord om van Gogh zei een Marrokaans jongentje dat van Gogh inderdaad wel te ver ging, maar wat gebeurde er toen. ………Hij werd opgepakt, want dat mocht hij niet zeggen. Dat valt niet onder vrijheid van meningsuiting.
Ik wil het voorlopig hierbij houden.
Respect moet van twee kanten uit komen. Niemand heeft het recht om een bepaalde geloof te minderwaardigen. Tolerantie is dat je begrip moet tonen voor iets. Ik hoop dat zo een geval zich niet meer voor zal doen.
Nogmaals, wil ik de kenissen en de vrienden van de heer van Gogh condoleren.