Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vrijheid van meningsuiting

• jeroen43

Hallo beste mensen,

ik ben een meisje van Turkse afkomst en ik ben een islamiet. Ten eerste wil ik mijn medeleven tonen voor de liefhebbers van Theo van Gogh. Nu wil ik in gaan op andere zaken.

Ten eerste jongens kom op nou, vrijheid van meningsuiting is iets heel anders dan het beledigen van een beplaalde geloof. We zijn hopelijk wel slim genoeg om dit te begrijpen. De heer van Gogh ging inderdaad wel wat te ver met zijn uitspraken, die niet op feiten waren gebaseerd. Trouwens ik begrijp ook nog steeds niet waarom constant de Islam als doelwit werd gekozen. Er zijn nog een boel andere geloven. Ik vraag mij dan werkelijk af, of de haat nou tegen het geloof was of juist tegen de Marrokaanse en de Turkse bevolking die over het algemeen Moslim zijn.

Ten tweede meneer van Gogh, vergelijkte Allah met een varken (TR: hasa). Dat was wel een vrijheid van meningsuiting, volgens Nederland.

Tijdens de moord om van Gogh zei een Marrokaans jongentje dat van Gogh inderdaad wel te ver ging, maar wat gebeurde er toen. ………Hij werd opgepakt, want dat mocht hij niet zeggen. Dat valt niet onder vrijheid van meningsuiting.

Ik wil het voorlopig hierbij houden.

Respect moet van twee kanten uit komen. Niemand heeft het recht om een bepaalde geloof te minderwaardigen. Tolerantie is dat je begrip moet tonen voor iets. Ik hoop dat zo een geval zich niet meer voor zal doen.

Nogmaals, wil ik de kenissen en de vrienden van de heer van Gogh condoleren.

• Jacqueline

Is het niet zo dat in het islamitische geloof wordt gesproken over “ongelovige honden” ide gedood moeten worden.

Hoe noem je dit dan?

Overigens mijn naam zegt het al, ik ongelovig en ik veracht IEDERE godsdienst.

• Elly P

Nou Atheïst, gelovig of niet…….respect…..

Maar nee in het islamitische geloof wordt daar niet over gesproken, althans het staat nergens in de Koran geschreven. Ja er worden idd wel ens van dat soort gekke uitspraken gedaan…….door zogenaamde imaams ofzo. Maar als moslim heb je je te houden aan dat wat in de Koran staat, en niet hetgeen wat een willekeurige imaam uitwaant. (in de koran staat zelfs geschreven dat je de ongelovige JUIST NIET moet afstoten maar met argumenten moet vertellen waarom ze juist in god moeten geloven)

• Jacqueline

Inderdaad zal niet iedere moslim op deze manier denken.

Maar ik ben er niet van overtuigd dat het hier om een minderheid gaat.

Dat ik dit zo schrijf, heb ik mijn redenen voor en die redenen zijn moslims waar ik mee heb gewerkt en waarvan ik had verwacht dat ze de aanslagen in amerika wel zouden veroordelen.

Daar heb ik mij dus bijzonder lelijk in vergist.

• Elly P

Ja maar dan nog zijn het de mensen die dat doen…….en niet het geloof die ze het laat doen (voorschrijft)!! En jah die aanslagen in America, tis maar hoe je het bekijkt……. Voor die bevolking vond ik het echt verschrikkelijk, en voor ieder die zich in die gebouwen bevond, of de naasten van de overledenen. Maar wat betreft Bush……Wie de bal kaatst krijgt hem terug!………….(By the way, ik mag Bush niet……..maar daarentegen Binladen ook niet)

• dribibu

Bush had helemaal geen bal gekaatst, hij was nog maar amper president.

• Jacqueline

We weten het allemaal zo goed he.