Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waar is het begonnen?

• Claim

Ik vind het net als iedereen heel erg wat er met Theo is gebeurt. De dader moet genadeloos hard gestraft worden. Echter ben ik bang dat een genadeloze afstraffing ander ‘extremisten’ juist aanzet tot haat en wat daaruit naar voren komt.

Alleen is het al tijden aan de gang. En het geloof wordt wel heel erg gebruikt om bepaalde daden te rechtvaardigen.

De haat tegen ongelovige of ‘ander’ gelovige is volgens mij mede de schuld door de Amerikanen. Als Amerika niet zo graag wil blijven bewijzen het grootste land te zijn en om die reden denken een ander land te mogen vertellen wat goed of slecht is was het, denk ik, minder erg in de wereld. Let wel…..dit is wat ik denk.

• J Borgers

Wat heeft Amerika hier mee te maken kan je dat uitleggen?

• GO

Denk wel dat Amerika's opstelling in sommige problemen in de wereld er geen goed aan doet. Het zou fijn zijn als ze zich meer neutraal op zouden stellen ( o.a. in het midden oosten conflict).

• J Borgers

Wat heeft het midden oosten en Amerika met deze moord te maken?

• Claim

Amerika zelf heeft niets te maken met deze moord.

Amerika heeft daarentegen wel degelijk als brandstof gefungeerd voor de eventuele haat die het islamitisch volk (lees: niet alle) tegen het westen heeft.

De moord op Theo was typisch een voorbeeld van deze haat.

Ik stelde trouwens ook niet dat Amerika met deze moord verbonden was. Ik vroeg me af wanneer het begonnen was dat onze maatschappij zo verloederde

• GO

Vele islamieten hebben het gevoel dat ze overal de schuld van krijgen en de kwaaie pier zijn. Dat , tesamen met het feit dat ze hier vaak ook nog aangesproken worden op abnormaal gedrag van enkele van hun geloofsgenoten, maakt toch dat ze zich niet echt lekker voelen. Ik zou er in iedergeval niet raar van opkijken als dat ook meespeelt.

• J Borgers

In de jaren 60 en daar heeft Amerika niets mee te maken, je haalt er de Russen toch ook niet bij die in afganistan huis hebben gehouden

• Diana

Al 20/25 jaar geleden uitte ik kritiek op het aantal( en op de manier hoe men zich opstelde ten opzichte van onze samenleving) mensen van buiten Europa dat zich hier vestigde.

Vanuit alle hoeken werd ik toen als racist bestempelt, ook door onze regering die mijn soort uitlatingen racistisch vond. Zelf vond ik dat helemaal niet want het kon er bij mij niet in dat deze mensen net zo als ik waren,dachten en leefde, immers zij waren met heel andere normen en waarden opgevoed.

Bovendien kwamen zij nog vaak uit achtergebleven gebieden.Velen konden niet lezen of schrijven en hadden amper enige opleiding gehad.Ik spreek nu in het verleden maar de situatie is in sommige gevallen nog steeds niet verandert.

Niet zo lang geleden ( 2 maanden)is er een Marokaanse familie naast mij komen wonen waarvan de (jonge)man in Nederland is geboren maar een echtgenote uit Marokko heeft gehaald die ook niet kan lezen en schrijven, geen woord Nederlands of Engels spreekt.Ik heb nooit gezegt dat deze mensen slechter waren maar wel anders. Als ik nu hoor wat men allemaal durft te zeggen en dan vooral na de moord op Pim Fortuijn heb ik mij altijd zeer behoudend opgesteld. Wat ik eigenlijk duidelijk probeer te maken is het simpele feit dat men hier zonder enige screening iedereen heeft binnen gelaten. Niet alleen assielzoekers maar allerlei mensen die om economische redenen naar ons land zijn gekomen of eigenlijk gehaald. Bruynzeel is 1 van de bedrijven die een hoop mensen heeft geronselt in Noord Afrika. Men heeft nooit eisen gestelt, dit is toch een rare zaak. Ieder land die emigratie toestaat stelt een aantal eisen, de taal kunnen beheersen , bij geen eigen kapitaal een in het land verblijfend familielid of andere persoon die borg staat etc etc. Ik weet van een familielid hoe streng de regels zijn als je naar Australie wil, en ik spreek dan over 1963, toen al waren er regels.

• GO

Waarom haal jij er dan steeds weer een oorlog van 60 jaar geleden bij ?

• suzz

Ik wil even zeggen dat ik deze moord afschuwelijk vind, maar om nou Amerika medeschuld te geven?? Niet dat ik Bush goedkeur hoor, maar moet je zien hoe kwaad Nederland is na de moord op van Gogh, nou moet je dan maar even voorstellen dat over 3000 van je landgenoten door een laffe daad de dood vinden.

Ik woon zelf in het Noordoosten van de USA, en dat is heel democratisch, een “blauwe”staat zeg maar. En we keuren wat Bush doet met grote getalen af, maar om Amerikanen nou de schuld te geven, neeeeeeee, hadden ze die vliegtuigen niet in het WTC en in Washington moeten boren

Ik weet dat het onderwerp een beetje afwijkt, maar ik wilde even reageren op wat er hier gezegd werd.