Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderen

• Bert van Elswijk

Ik wil kwijt dat mijn zoon van 11 jaar deze week tijdens Humanistisch Vorming Onderwijs op school werd gevraagd wat hij van de moord van Theo v. Gogh vond. Toen hij zijn afschuw uitsprak reageerde een Marokkaans meisje: het is zijn eigen schuld, dikke bult. Dit bedenkt zij niet zelf. En ik vind het schokkend.

Marion

• Teyco

vind ik ook verschrikkelijk om te horen……

ik heb ook een dochter, ze is pas 1 althans dat wordt ze op de 11 van de 11…..

ik hoop dat je geloofd als ik zeg dat ze van mij een heel ander verhaal had te horen gekregen….

• Claim

En vertellen wij onze kinderen niet dat het verschrikkelijk is…….de vraag in deze is dus eigenlijk: heeft een kind een eigen mening of verteld het kind de mening van een ander.

Als we met z'n allen aan de kinderen vertellen dat het pijn doen van andere niet mag, dat pesten niet mag dat we vervolgens alle geweldadige tekenfilms van de buis doen, speelgoedwapens uit de handel halen en alle eventueel aanstootgevende spullen uit het oog halen van kinderen, dan denk ik dat wij als ouder en overheid als eerste de voorbeeldfunctie hebben vervult.

Of zal hierdoor het belang van iemands baan zwaarder tellen dan de toekomst van onze kinderen…..dus onze wereld (want werkt zo de oorlogmachine niet??)

• Wil

Mijn zoon werd afgelopen week de kantine uitgestuurd (niet alleen hij alle niet-moslims) omdat de “zogezegd”moslims er niet tegen konden dat zij iemand zien eten.Belachelijk maar goed, gebeurt door een groep dus ja dan ga jij je boterham wel op het plein opeten.Verder werd er op zijn school geroepen hamas hams Theo van Gogh is al aan het gas, wie nu.

Sorry wordt er schijtziek van.De schoolleiding heb je niks aan, want die durven ook niks.

• Diana

Met alle respect maar ook een kind is een individu en gaat zijn eigen mening vormen. Ik heb mijn kinderen altijd voorgehouden dat ze geen geweld mochten gebruiken. Beiden hebben nooit naar geweldadige films gekeken maar ook mijn kinderen hebben gevochten en kwamen wel es met een bloedneus of blauw oog thuis.OOK mijn dochter. Wat niet wil zeggen dat kinderen niet geindroctineerd kunnen worden want daar zijn ze natuurlijk erg gevoelig voor.

Ik gebruik hier wel een erg zwaar woord voor maar dat is het in feite wel, ook ik heb n.l een paar kinderen horen zeggen dat hij (Theo) is vermoord omdat hij de Islam heeft beledigd.

Ook heb ik een paar tieners horen zeggen dat dit de wil van Allah is.Met andere woorden Allah is degene die Theo eigenlijk vermoord heeft en die persoon die het heeft gedaan is alleen maar een instrument."

Dit is wat een kind meekrijgt in de opvoeding en is levensgevaarlijk. Ik hoor ook de andere geluiden die de moord veroordelen maar over het algemeen is dat toch met een ondertoon die een zeker begrip vertoont. Men weet dat dit een foute daad is maar……………………..

• lex

Tja

Of met geweld of via democratische weg (meerderheid van de stemmen) wij niet meer maar als je kinderen hebt zullen die in een islamtische staat leven,of je het leuk vind of niet

• Wil

Als dat de toekomst is, ga ik emigreren voor mijn kinderen.Niemand hoeft onder zo'n geloof te lijden.