Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De daader bevestigt het vooroordeel?

• rudolf

Mensen die al slecht over het moslimse geloof denken, denken nu echt niet “ojee ik mag niet slecht over moslims denken, laat ik maar goed over ze denken”. nee de haat word elkel groter gemaakt en met de haat de kloof tussen de twee cultuuren, waardoor een goede multiculturele samenleving alleen maar moeilijker en pijnlijker word.

(Als je geen mulitculturele samenleving wil wat doe je hier dan)

Ik vind het erg jammer dat een aantal extremisten het voor een grote groep verknallen. naar mijn mening vergroten zij zo het verzet tegen het moslimse geloof en word de kritiek erop alleen maar groter.

Ook ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat hun geloof niet klopt (ook al weet ik met mijn verstand dat overal goede en slechte in zijn)

Ik denk dat het goed is dat de moslimse mensen die hier niks van willen weten dit duidelijk uitspreken en zich zo distangeren van de extremisten. (met het oog op de demonstraties)

Verder heb ik nog een vraag; Waarom gaan mensen die het westen haten, in het westen wonen? Puur en alleen om ons pijn te doen met zulke daden? als dat zo is, dan vind ik dat nog veel beledigender als welk woord dan ook.

• Bob van Duin

Ik denk niet dat deze mensen hier naar toe zijn gekomen om de boel hier te verzieken het zijn namelijk in de regel gasten van de tweede en derde generatie dat is punt 1 verder wil ik opmerken dat we het geloof niet moeten verbieden maar de extremisten verer moet er gekeken worden in hoeverre er door de immaams haat wordt uitgedragen uit naam van de koran (teksten tot aanzetten van geweld en haat zijn een element van de koran dit moet ik geloven die er naar ik na gisteren BVD gezien te hebben ) dit werd gezegd door een moslim zelf dus dit weet ik niet zeker heb de koran nooit gelezen maar oke verder ben ik wel eens met je dat we de moslims die er zijn hor die zich distangeren van de extremistische kant van het geloof moeten beschermen vanuit de maatschappij en als buur

• Teyco

ik ben het met je eens maar wil wel een kantekening maken, namelijk het volgende… er staan inderdaad teksten in de Koran die als haatdragen kunnen worden ervaren, dit is niet goed te praten maar dat klopt, het geen staat echter ook in de Bijbel en de Tora……dit is allemaal geen excuus maar we moeten niet vergeten dat die boeken meer dan 1000 jar geleden zijn geschreven, daarmee wil ik zeggen dat het er niet om gaat wat er staat maar wat je ermee doet….de persoon in kwestie dit dat gisteren bij BVD heeft gezegd is geen moslim…..Efsan Elian volgens mij heet die….hij absoluut wel een kenner dat terzijde…

en natuurlijk zouden moslims als ik en de rest die niet extremisten zijn dit moeten veroordelen en dat doe ik ook….

het is niks anders dan een laffe daad van iemand die niet spoort…..en ik wil absoluut niet geassocieerd worden met zo een barbaar…

• rudolf

bedankt voor jullie reactie!

ik denk inderdaat dat er geen enkele geloofs overtuiging verboden moet worden, dat is denk ik pure vrijheids beroofing. ik denk wel dat er inderdaat geen enkel geloof is dat wil dat je een ander pijn doet.

verder snap ik het nog steeds niet (sorry) als die jongeren hier de tweede of derde generatie zijn, hun ouders zijn hier toch heen gekomen die haten het westen dus niet zo. hebben ze dat dan maar zelf zo geinterpeteerd, of van het internet, hun ouders moeten dat dan toch ook bekritieseren.

• Teyco

ik denk dat indien je zoiets van plan bent je niet je vader gaat inlichten aangezien hij waarschijnlijk je de verstand in je hoofd zal rammen en terecht ook in zijn geval…

• Jacqueline

Ik wil geen multiculti samenleving, moet ik nu weg?

Maar ik ben wel een nederlander, en dat zijn wij al sind mensenheugenis (eeuwen)

Wat nu?????

• GO

Multiculti is volgens mij de hele wereld dus waarom nog weggaan.

• Teyco

heel simpel…democratie……indien de meerderheid met je eens is heb je geluk…zo niet moet je het respecteren…is dit een bevredigend antwoord?

• Bob van Duin

atheist; je wil geen multiculti maatschappij eet je geen chinees of piza of ander heerlijk

buitenlands eten dan als je dat met ja zou beantwoorden lijkt me dat eerlijk gezegd sterk koop een eiland en begin een eigen bekrompen staatje zou ik zeggen

• Teyco

Laat hem net toevallig een stuk pizza in zijn hand hebben…hahahaahahhaahah…

gewoon door eten atheist…is niet erg…je blijft nederlands en je hoeft niet weg…