Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

heeft/had Nederland een minderwaardigheidsgevoel?

• dribibu

Als je de tolerantie t.a.v. nieuwkomers in Nederland zag zou je zeggen van wel.

In andere landen is het vaak zo dat als je daar naar toe wilt emigreren je eerst de taal moet leren, en tevens werk moet hebben.

Die taalverplichting is nooit in Nederland ingevoert, en dat had m.i. wel moeten gebeuren. Het gevolg is namelijk dat grote groepen allochtonen ondanks dat ze tientallen jaren in Nederland zijn nog steeds de taal niet goed spreken. Op die manier bereik je natuurlijk nooit een goede integratie.

Mijn idee is dat Nederland te weinig trots is op haar eigen identiteit, en te bescheiden is om aan andere culturen eisen te stellen bij binnenkomst in Nederland.

Conclusie: het roer moet om, meer druk om verplicht te integreren.

Hans

• Wil

Denk ook wel dat het aan de mensen zelf ligt, dat zij de taal niet machtig zijn.Een regering kan wel iets opleggen je moet het zelf doen.

Het enige wat mij irriteert is het feit dat er in Nederland rekening mee wordt gehouden.B.v. aparte loket bij gemeentehuis, aparte fysiotherapeut, aparte huisarts, apart loket bij bank,Folders uitgelegd in arabisch enz… allemaal zodat zij in hun eigen taal kunnen blijven communiceren.Ik denk als dit allemaal eens zou wegvallen, zij wel nederlands moeten leren.

• Bob van Duin

inderdaad klopt helemaal maar daarom zijn we ook zo populair in de wereld we zijn zo sociaal