Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Arrestaties voor bedreiging Wilders

• Onze Verslaggever

De Nationale Recherche heeft twee mannen gearresteerd op verdenking van bedreiging van Tweede-Kamerlid Wilders. Ze zouden een filmpje op internet gezet hebben waarop Wilders wordt bedreigd met onthoofding.

Nederlands

De verdachten zijn 20 en 23 jaar en hebben de Nederlandse nationaliteit. Ze zouden dreigementen op internet hebben gezet en ze worden van deelname aan een terroristische organisatie verdacht, aldus het landelijk parket.

Brieven

Vandaag meldt het NRC dat degene die de brief heeft geschreven die bij Theo van Gogh is gevonden, eerder brieven heeft geplaatst op internet. Deze waren onder meer aan Wilders gericht..

bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2004/11_november/06/binnenland/1106_arrestaties_voor_bedreiging_wilders_1300.xml

• Bob van Duin

Vraagje waarom kunne we het neit mogelijk maken om dit soort mensen uit te zetten d.m.v. iinname van hun Nl paspoort kanniet volgens Mw Verdonk omdat ze dan statenloos zouden worden hebben ze daaar dan zelf niet voor gezorgt door hun acties die we in nederland echt niet moeten tolereren…Nee wat mij betreft bij BEWEZEN SCHULD welke is vastgesteld door de rechter wil ik wel even benadrukken ERUIT DIE GASTEN en het hoe en wat en waar is dan hun probleem

• J Borgers

Het paspoort af pakken kan wel degelijk laat je geen zand in de ogen stooien.

• Bob van Duin

Volgens de wet kun je een nederlander niet zo maar zijn nationaliteit ontnemen , en daar hebben we het hier over een Nederlander met Marokaanse ouders daar zit het verschil de kongen is hier geboren en daarvoor dus nederlands staatsburger dat makt het wel ingewikkelder en Volgens Minister Verdonk kan dat dus niet zo maar en ik hoop dat zij weet waar ze het overheeft of een goed adviserend geheel achter zich heeft die weet wat staatsrechterlijk kan en wat niet ik blijf vertrouwen ik geef niet op

• Wil

Ik hoop echt dat Wilders staande blijft in deze kuttijd voor hem.Het gaat niet alleen om hem, maar ook zijn gezin, familie en vrienden.Die zullen ook wel effe koffiedrinken gaan overslaan.Je weet maar nooit toch?

Als de regering bijvoorbeeld nu zou vallen, wedden dat Wilders zetels binnen haalt.Jammer dat we nog zolang moeten wachtten op de verkiezingen.

• J Borgers

Ik heb al eerder op dit bord uitleg gegeven, een paspoort afnemen kan wel degelijk en het land uitzetten ook, het maakt geen verschil uit of je van buitenlandse afkomst bent of niet, zelf Nederlanders kan hun paspoort worden ingenomen.

Dat kan als de staatsveiligheid in gevaar komt, en als Nederlander zich in vreemde krijgdienst begeven, als onder deze terroristen bekeerde Nederlanders zitten kan ook hun paspoort worden ingenomen, en zelfs als stateloze ongewenste vreemdeling het land worden uitgezet, hij krijgt het bevel het land te verlaten en kan als stateloze ergens proberen asiel te krijgen.

• Wil

Helemaal mee eens.Het gaat nu over extremisten, en mensen die gewelds delicten plegen.Het moeilijke vind ik hieraan is, ja wat is eigenlijk geweld?Iemand vermoorden, poging tot doodslag is duidelijk.Maar wat als b.v. roofoverval met wapen maar er is niet geschoten.Of een oude vrouw die is beroofd en voor de rest van haar leven om blijft kijken.Of aanranding of iemand in elkaar slaan, maar nog net niet in coma slaan die mogen wel blijven?Of draaideurcriminelen van lichte vergrijpen zoals diefstal, blijven wij die wel sponseren door steeds bureau halt in te schakelen, of opsluiten voor 2 maanden.Weet je wat dat de gemeenschap kost.Mijn standpunt is, overtreed je de wet , wat doe je hier dan?

En niks zoals in amerika three strikes your out, nope gelijk.En door verschillende onderzoeken is gebleken dat de gevangenissen hier in Nederland overwegend gedetineerde bevatten met een kleur, hou ik het gewoon algemeen.

• romke van dijk

Volgens de krant zou hij nu op 6 zetels staan.

Mijn stem zou er niet bij zijn want ik ben het niet met hem eens maar ik heb alle medelijden en respect voor hem en zijn familie.

Je zult maar zo moeten leven.

• Bob van Duin

oke indien dit werkelijk zo blijkt te zijn hoop ik dat de minister haar verantwoordelijkheid neemt en van deze wet gebruik zal maken waar nodig

Trouwens vraagje Hr Borgers bent u advocaat of iets in die orde

• J Borgers

Nee maar wel behoorlijk met de wet op de hoogte, kijk maar eens in het wetboek van strafrecht en strafvordering.