Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Multiculturele samenleving

• J Borgers

Der regering heeft het moslim fundamentalisme de oorlog verklaard, er is een aanslag gepleegt om onze vrije democratie, op de hijpalen van 60 jaar vrijheid

om die vrijheid te verkrijgen is er voor bloed vergoten, de Europese velden liggen vol met vele jongen mensen die hun leven gaven om onze en met namen jullie jonge mensen die vrijheid te geven.

Er is geen multicuturele samenleving en die zal er ook nooit komen, er is een Nederlandse samenleving met eigen cultuur regels en wetten.

Iedere nieuw komer zal zich daar aan moeten ondergeschikt maken, Nederland is geen land waar eilanden zijn waarop groepen mensen hun eigen wetten mogen toe passen, als dat zou worden toegestaan leven we terug in de jaren 1940 1945, door vreemde onder drukt ook met eigen weten en regels, en dat willen wij niet.

De Multiculturele verwachting is dood

• neutraal

Ben je blind ofzo? Er is allang een multiculturele samenleving ( betekent gewoon een samenleving met veel culturen). En dat is moeilijk met zoveel mensen in zo'n klein landje. Maar we zijn mensen— en geen dieren die elkaar afslachten om een plek te bemachtigen. We zullen het toch met elkaar moeten zien te vinden. De Islam loopt achter, dat is duidelijk. Maar je kunt ook niet verwachten dat deze mensen van de ene dag op de andere al hun ingewortelde tradities overboord gooien. Zoiets kost tijd. Wij hebben er ook tijd voor nodig gehad om te zijn waar we nu zijn.

• J Borgers

Je slaat de plank mis er is geen andere samenleving dan de Nederlandse, dat daar mensen ook wonen uit een andere cultuur is wat anders, dat is al eeuwen het geval, maar geen staat binnen een staat met eigen wetten die zij de Nederlanders willen opdringen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Son

Zo te zien heb jij geen problemen met Marokkanen ondervonden, dus je raaskaalt over iets waar je geen notie van heb.

Son

• kappie

marrokaan ,turk ,nederlander….het maakt niet uit…

we hebben hier een mooi land…daar moeten we voor knokken..

dit is niet iets van de moslims het is iets van een gestoorde groep…laten we dat alsjeblieft niet uit het oog verliezen!

ik denk dat het belangrijk is om die groep (5%fundamentalisten?)te onderkennen en daar actie tegen te ondernemen…

de vraag is alleen hoe…kun je mensen het land uitzetten?

ik vind het moeilijk

ik vond theo van gogh geen charmante man…maar niemand verdient zon dood….

en eerlijk gezegd snap ik niet dat er toch moslims in nederland rondlopen die het niet ronduit afkeuren….

zij zijn toch ook hier gekomen om te genieten van de vrijheid?

misschien hebben we wel teveel en te lang mensen mensen binnengelaten…

ik zie hier soms erg radicale opvattingen…ik begrijp ze heel goed…aan de andere kant vind ik het doodeng….

ik zelf neig er heel erg naar om te zeggen alles eruit…alleen nog nederlanders…maar dat is de oplossing niet denk ik

want er lopen ook heel veel goede moslims rond….

wie heeft hier de oplossing???????????????

• André

Waarom zo denigrerend over dieren ?

Volgens mij slachten mensen elkaar juist meer af “om een plekje” dan dieren ! Bovendien gaat het bij dieren slechts om het overleven terwijl mensen elkaar om idealen afmaken…

• kappie

helemaal mee eens

ze zeggen niet voor niks als je de mensen leert kennen ga je van dieren houden!!

• J Borgers

Of je mensen het land kan uitzetten is jou vraag, Ja zeker kan dat daar is niet veel voor nodig, als er spraken is van dat de staatsveiligheid in het geding is,kunnen mensen het land worden uitgezet, en het Nederlands paspoort worden in getrokken.

Het paspoort intrekken geld overigens niet alleen voor mensen van buitenlandse afkomst, dat kan zelfs Nederlanders overkomen

Begeef je maar in vreemde krijgsdient, raak je het Nederlanderschap kwijt.

Als blijkt dat er bij die groep terroristen bekeerde Nederlanders zijn kan hun paspoort eveneens worden ingetrokken, zij zijn dan stateloos en in uiterste geval kan een stateloze het land worden uitgezet.

• Bob van Duin

wordt hier eigenlijk een beetje triest van en bedroeft als ik de reacties leess siepelt eigenlijk overal wel in door dat het intergreren mislukt id en daarmee de multiculturele samenleving :

Denk dat we dan toch eens goed om ons heen moeten kijken neem bv de Chinese,spaanse, indonesische, bevolkingsgroepen die hier hun intrek hebben genomen daar heb je totaal geen last van terwijl ze ook een ander geloof dan de gemiddelde nederlander belijden en zo zijn er wellicht nog wel veel meer te noemen dan zijn die radicale gasten een druppel op de gloeiende plaat een handje vol die het voor al die andere dreigen te verpesten omdat we onze koppen in het zand dreigen te steken