Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Brief vrienden van van Gogh

• neutraal

Wat een verschrikkelijk kinderachtige reactie! Denken ze nu echt dat dit ook maar even serieus wordt genomen of dat deze zieke! mensen daar humor in zullen ontdekken of relativeringsvermogen zullen ontwikkelen? Het kenmerk van dit soort mensen ( ik bedoel mensen die zich aansluiten bij een sekte) is helaas dat ze geen gevoel voor humor bezitten en geen relativeringsvermogen.

• Onze Verslaggever

Beste Mohammed en vrienden,

Wat vervelend dat het zo gelopen is. We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag. We hebben ons lesje wel geleerd.

Gaat het een beetje met je been?

Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden, maar met een beetje respect naar elkaar toe lukt dat vast wel. Anders wordt het wéér zo'n kliederboel.

Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wél en niet mogen zeggen?

Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren. We zullen ons uiterste best doen om ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.

We schamen ons allemaal kapot. Mohammed. Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht valt ons zeker zeer aan te rekenen. Dit keer zijn we toch écht te ver gegaan. We steken de hand in eigen boezem.

Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen, want dat zul je hard nodig hebben, de komende tijd. We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen. Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.

Nou gozer, kop op, probeer 't van je af te zetten, morgen is er weer een dag en denk er maar aan, wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen.

Sterkte,

Tot schrijfs,

De vrienden van Theo van Gogh

Bron: Theodor Holman tijdens de uitzending van Barend & van Dorp (5-11-2004)

• neutraal

En al helemaal geen zelfrelativering! Als poging om de ( eigen!) schrik/trauma af te reageren is deze brief wel begrijpelijk.Ik wens de vrienden van van Gogh bij deze alle sterkte toe!

• Teyco

ik heb hem dit zien voorlezen bij Barend en van Dorp, enerzijds moest ik lachen maar toch met een brok in mijn keel…..vond de brief erg sterk….heel knap geschreven….

ik wens ze alles sterkte toe…

• Son

Jij kan ook niet veel hebben he?

Nee de brief van Mohammed was zeker wel goed!

Mens zeikt toch niet zo en wat velen al tegen jou hebben gezegd.

Nadenken kan je niet.

Trouwens ik denk dat Theo misschien hetzelfde gedaan zou hebben.

Son

• B®enda™ (mv @mber & Fleu®)

echt wel goede brief zo moeten wij nederlanders ons toch opstellen. Anders zeggen we weer iets waardoor ze weer wat hebben om iemand ze leven te ontnemen. Dus ja vind dat ze met deze brief een heel goed pumt hebben gemaakt. Veel sterkte voor de vrienden van van gogh.

• Bassie

Hier valt absoluut de humor van in te zien. Tikje sarcasme.

Jammer dat extremisten absoluut geen gevoel voor humor hebben.

• neutraal

Ik weet wel zeker dat ik ANDERS denk dan jij. Moet kunnen toch?

• Son

Dat jij anders denkt als ik moet kunnen!!!!!!

Dus hoe denk je nu?

Son