Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

letterlijke tekst dreigbrief.

• eucalypta-911

Ik heb net de volledige tekst van deze dreigbrief gelezen. Ongelofelijk.

Wat een ongelofelijke taal staat erin. Letterlijke teksten vanuit de koran?

Vreselijk. Dit kan toch geen geloof zijn? Waarin wordt opgeroepen tot een heilige oorlog tegen alle ‘afvalligen’? Waarin wordt aangemoedigd om te doden?

Ik vind het een doodenge tekst. Al zijn daden zijn bij voorbaat al goedgekeurt door zijn ‘schepper’. Denken ze allemaal zo?

En had hij niet gewoon deze brief kunnen posten aan Hirshi Ali????? Dan had hij zijn point ook wel kunnen maken denk ik. De brief is duidelijk genoeg…

• Teyco

de brief is een verzameling van teksten uit Koran, Bijbel, Tora…en nee, ze zijn niet allemaal zo…ik althans niet…..dit is een manier om je gelijk te willen halen d.m.v die teksten te gebruiken…..wat natuurlijk nooit goed gekeurd kan worden…

die jongen spoort niet..

• eucalypta-911

daar ben ik dan erg blij om!!

Ik lees alle berichten op dit prikbord, en ik merk dat er een aantal mensen bij zitten die veel verstand hebben van de diverse geloven.. Waaronder jij.

Ikzelf weet er dus heel weinig van, ben niet gelovig opgevoedt.. Dus het is in ieder geval allemaal erg leerzaam…

Ik begrijp dat deze jongen absoluut niet spoort, en ik geloof je gelijk als je zegt dat niet iedereen zo denkt..

Maar wat is er dan bijvoorbeeld waar van de berichten in de kranten dat 5% van de in Nederland wonende moslims fundamentalisten zijn? Heb je enig idee?

Want dan zouden het er toch al gauw zo'n 50.000 zijn… Vind ik niet echt een prettig idee….

Als tussen deze 5% bijvoorbeeld een iman zit dan ben ik bang dat er snel veel mensen deze ideeën zullen volgen… Is dit pure onrealistische angst of zit er een kern van waarheid in?

Er wordt natuurlijk ook al een tijdje gespoken over het sluiten van bepaalde moskeeën in Nederland. Is dat dan niet terecht?

Want daar worden de teksten uit de koran toch bestudeerd en uitgedragen?

• Teyco

om kort antwoord op je vragen te geven het volgende:

het is inderdaad terecht dat men sommige moskees moet verbieden, de reden hiervan is het volgende….we hebben binnen de islam verschillende stromingen, soenni, alawieten, sjieten, wahabisten enz enz….de een is weer een andere vorm dan de ander bijvoorbeeld omdat men een andere profeet als leider heeft met net iets andere leerstroom dan de ander, gemeenschappelijk is het gedeelte dat men in koran geloofd……net zoiets als Katholiek, Protestand, enz enz…

binnen deze stromingen zitten dus ook orthodoxe moslims en die moeten niet alleen verbannen worden, maar die mogen wat mij betreft opgeknoopt worden…

de 2e vraag over die 5%….

het kan inderdaad kloppen dat 5% fundamentalistisch is…..dat is inderdaad ongeveer 50.000 man, maar dit wil niet zeggen dat dit 50.000 moordenaars zijn, er zijn absoluut mensen die een orthodoze levenswijze eropna houden zonder ooit maar iemand kwaad te willen doen…..

ik denk dat er niet zoveel mensen hier zijn als Mohammed B…….dat zullen er nooit zoveel zijn, zo ja dan waarom hebben ze niet eerder dit soort dingen gedaan, er is immers aanleiding genoeg geweest (volgens hen dan)…..

maar daarbij wil ik wel een kantekening maken waar veel mensen hier het waarschijnlijk niet eens mee zullen zijn…..

kijk de groep marrokaanse jongeren (ben zelf turk) zitten nu in een identiteitscrisis….zij zijn vatbaar voor dit soort idioten omdat ze toch al negatief in nieuws staan enz enz……indien ze zich afkeren van de maatschappij zal er dus altijd een van die fundamentalistische mensen zijn die dan met open armen zit te wachten om duidelijk te maken dat het niet aan hen heeft gelegen maar aan de westerse maatschappij die hen niet wil accepetern omdat het moslims zijn…enz enz enz/// laatst zag ik op televisie zo een voorbeeld……zo een jongen die in de war is spreekt met zo een imam…die zegt jongen…hoe heet jij…..iedereen noemt me Moh…..de imam zegt..nee jongen, jou naam is mohammed….weet je wat voor mooie naam dat is, weet je wat het betekent…enz enz….zo een jongen voelt zich gelijk aangesproken en heeft het gevoel dat hij omarmt word………kijk jij en ik zien hier doorheen, maar stel voor zo een Mohammed B die zijn moeder enige tijd geleden verloren heeft en zichzelf steeds meer isoleerde van de maatschappij die we kennen heeft dat helaas niet kunnen doorzien…is allemaal geen excuus maar wil je gewoon aan tonen hoe het ongeveer in zijn werk gaat…helaas maar waar

• Son

Volgens hoogleraar gisteravond op tv is er toen gezegd dat het geen orginele teksten zijn die in de Koran staat.

Son

• eucalypta-911

Ik begrijp wat je bedoelt.

Dat stukje waarin je zegt dat zo'n jongen zich omarmt voelt…

Dat heeft eigenlijks niet eens iets met geloof te maken, maar meer het zich erg eenzaam voelen en graag ergens bij willen horen. Dat gebeurt net zo goed met niet-moslims..(denk aan Jehova's getuigen, scientology chearch e.d.)

Wat ik dus zo eng vind is dat er waarschijnlijk een heleboel zijn zoals Mohammed B. Ik kan me heel goed voorstellen dat het irritant is om als groep altijd negatief in het nieuws te komen. En dat je dan zelfs wel eens denkt dat je jezelf dan ook maar zo moet gedragen. Ze denken het toch al van je….

Mijn vader is ex-Joegoslaaf, ben dus zelf een halfbloed, maar volgens de Nederlandse wet ook allochtoon. Nu ben ik hier geboren, spreek alleen maar Nederlands en heb een uiterlijk waaraan je niet kunt zien dat ik half-Joegoslavisch ben, dus voor mij is het makkelijk… Maar wanneer mensen horen dat mijn vader van Joegoslavische afkomst is dan schrikken ze ook vaak. Het is net als marokkanen een groep die meestal alleen maar zeer negatief in beeld komt.

Mijn vader is geweldig, hij woont al ruim 30 jaar in Nederland (is hier gekomen voor mijn Nederlandse moeder) en heeft al jarenlang zijn eigen bedrijf.

Mijn ouders hebben toendertijd besloten om in Nederland te gaan wonen, en daar hun kinderen op te voeden. Mijn vader heeft zich toen volledig aangepast aan de Nederlandse normen en waarden, heeft in no-time Nederlands leren spreken en heeft altijd voor zijn gezin gezorgt. Eén van de dingen die hij heel belangrijk vond was dat wij als zijn kinderen zonder problemen zouden aarden in Nederland. Dit is immers het land waar wij zijn geboren en zouden opgroeien. Hij heeft toen dan ook besloten om ons niet 2-talig op te voeden, maar ons alleen Nederlandstalig onderwijs te laten volgen. Hij heeft ons altijd van alles over ‘zijn land’ verteld en wij zijn ook ieder half jaar op vakantie gegaan naar het voormalig Joegoslavië, we zijn gek op het land en onze familie daar. Maar we hebben ons nooit ‘minder’ of ‘anders’ gevoelt omdat wij gewoon opgevoed zijn naar Nederlandse maatstaven. Wij zijn dus zoals ze dat nu zo mooi noemen ‘volledig geïntegreerd’. Voor ons als kinderen was dat niet meer dan logisch, maar ook mijn vader vindt het niet meer dan logisch dat hij als gast in dit land, het land niet slechter maar beter wil maken. En zeker geen overlast wil veroorzaken.

Ik denk dat het daar bij veel andere allochtonen mis gaat. Je kunt volgens mij niet tussen 2 culturen leven zonder daar problemen mee te krijgen. Wat in de ene cultuur geweldig wordt gevonden, wordt in de andere niet geaccepteerd…

Dus dan kan ik me voorstellen dat je je dan verscheurt voelt, dat je niet meer weet waar je bij hoort, bij mag horen, of bij wilt horen….

Mijn vader heeft zijn afkomst absoluut niet verloochent, ondanks dat hij heeft besloten om zich aan te passen in Nederland. Hij heeft er juist enorm veel mee gedaan. Hij heeft zich tijdens de balkanoorlog gigantisch ingezet voor de Bosnische vluchtelingen, hij sprak de taal, dus was onmisbaar voor de autoriteiten in onze stad. Hij was in die tijd dag en nacht in touw, en heeft enorm veel mensen geholpen. Zowel persoonlijk als bijvoorbeeld met transporten naar Bosnië. Hij heeft zoveel vooroordelen weggenomen bij andere mensen, door te laten zien dat je als allochtoon een aanwinst kan zijn voor Nederland. Zo kan het dus ook!

Maar mensen die hem niet kennen, en horen dat mijn vader een Joegoslaaf is, die schrikken toch vaak. Ze gaan er vaak vanuit dat omdat hij Joegoslaaf is, “dat hij dan wel gevaarlijk zal zijn”…. Ik lach erom, want een grotere lieverd dan mijn vader bestaat niet, maar toch… Ik kan me hierdoor best voorstellen dat sommigen zich wél aangsproken voelen door dit soort vooroordelen…

Maar….. Ik blijf erbij dat ik me absoluut niet kan voorstellen dat iemand om wat voor reden dan ook een ander van het leven kan beroven, en zich daardoor ook nog superieur kan voelen.

Dit doet mij te veel denken aan de zienswijze van Hitler… En we weten allemaal wat daar van gekomen is.

• Teyco

de teksten zijn in NL geschreven, maar geloof wel dat dit orginele tekst is, echter de vertaling ervan zou je misschien kunnen bestrijden….maar zo veel verschil zou het niet uitmaken denk ik

• kappie

zo kan het dus ook!!!!!!!

waarom kan dat bij de rest dan niet??/

• Teyco

ik ben het helemaal met je eens..

ik denk dat voor moslims het zelde geld, een essensieel verschil is echter wel dat je ouders waarschijnlijk niet moslim zijn…kijk als een moslim zou emigreren naar een ander moslim land zou die niet opvallen ivm de waarden en normen die overeen komen, een niet moslim valt veel eerder op…zo geld die reden ook andersom, een buitenlander met bijvb het zelfde geloof als de autochtoon heeft veelal de zelfde waarde en normen en valt als die NL spreekt niet op…..iemand die zijn eigen geloof blijft aanhangen en de waarden en normen daarvan anders zijn dan de autochtoon die valt op…..ik denk dat italianen , spanjaarden, denen enz enz niet zo gauw zullen opvallen mits ze de taal spreken, maar voor moslims geld dit niet…kijk een simpel voorbeeld, een moslima die perfect Nl spreekt en bijvb een rechtenstudie heeft gedaan aan universiteid zal altijd blijven opvallen indien ze ervoor kiest haar hoofddoek te blijven dragen, zij zal nooit als volledig geintegreerd worden gezien ondanks ze de taal perfect spreekt en zelfs een universitaire studie heeft afgerond….

voor het geen wat je vader heeft bereikt en heeft gedaan voor zijn landgenoten in de periode van de oorlog is fantastisch, heb er niks anders dan bewondering voor, indien er meer mensen als hij waren geweest hadden we waarschijnlijk nooit problemen op de aarde gehad…….