Helemaal mee eens. Die jan mulder, die altijd zo zogenaamd ruimhartig zijn mening verkondigt dat er nog wel veel meer asielzoekers in Nederland kunnen komen. Dan denk ik: neem jij ze op in je achtertuin? Nee, dat gebeurt natuurlijk niet. Het is zo ontzettend makkelijk om er een zogenaamd ruimdenkende mening op na te houden en te verkondigen als je zelf niet met de ellende wordt geconfronteerd.
Met name de PVDA kan je de ellende van vandaag de dag aanrekenen. Die hebben jarenlang een puur machtsbeleid gevoerd. het is een pure machtpartij. Wat bedoel ik daarmee? dat het die partij in eerste instantie om macht gaat en pas daarna om wat goed is voor het land. Dat betekende in de jaren tachtig en negentig dat die partij opkwam voor de minderheden. Dat klonk lekker en lag electoraal erg goed. Veel riskanter was het om, zoals Bolkestein voor het eerst deed, kritische kanttekeningen te plaatsen bij de immigratie. Sterker nog, PVDA en nog enkele ander linkse partijen, zijn hier nooit inhoudelijk op ingegaan. Ze probeerden puur machtspolitiek te bedrijven door er meteen de tweede wereldoorlog bij te halen en wat dies meer zij. Kortom, de PVDA is geen partij die waarheid zoekt, maar macht. Macht is belangrijker dan de waarheid. Terwijl het voor velen al zonneklaar was dat de multiculturele samenleving volledig aan het mislukken was, was het voor PVDA politiek te riskant om hier inhoudelijk op in te gaan. Net zoals werknemers van tijd tot tijd beoordeeld worden op hun prestaties vind ik dat je politieke partijen ook moet beoordelen op wat ze in het verleden hebben gepresteerd. De PVDA krijgt van mij een zeer negatieve beoordeling.