Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bang

• Maikel

Ik was het niet vaak eens met de uitspraken van Theo van Gogh, toch keek ik graag naar zijn interviews, of las ik zijn columns (dan was het alleen maar om me te irriteren)

Ik vind het zo ontzettend onwerkelijk dat hij er niet meer is… iemand met zoveel arrogantie en een grote bek, is toch onsterfelijk?? Zijn dood, de manier waarop en waarom, heeft mij erg aangegrepen. Ik had dat niet gedacht en sta er zelfs versteld van dat ik er 's avonds in bed van moest huilen…. erg vreemd, huilen om een vieze, onverzorgde man die je niet persoonlijk kent…..

Misschien moest ik ook wel huilen, omdat ik bang ben…. ik als jonge zwarte vrouw ben bang voor de toekomst… Nederland, het land waar ik geboren en getogen ben, het land waarvan ik de nationaliteit draag, is verdeeld… en dat vind ik beangstigend….

Dit vreselijke gebeuren gaat een hele vieze bittere nasmaak krijgen

Ludmilla

• J Borgers

Wat wil je nu feitelijk zeggen? je verhaal heeft een dubbelen bodem ondubbelzinig meer niet.

Wat is dat voor onzin ik ben een zwarte vrouw en daarom ben ik bang

Het gaat echt niet om wat voor kleur iemand heeft, de hoofdzaak is het gedrag, ongeacht kleur.

Bovendien zijn er ook geen gekleurde mensen met een grote bek, zoals jij dat over Theo zegt?

• Maikel

Dubbele bodem? Nee hoor, alleen een expressie van mijn gevoelens en emoties.

• J Borgers

Dat zegt toch genoeg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Maikel

Je mag mijn bericht opvatten hoe je dat wilt…. Als jij vindt dat ik mijn bericht met een dubbele bodem en dus negatief heb weergeven, is dat jouw ding. Ik weet wat ik er mee bedoel en ik denk dat velen zullen zien dat mijn bericht een expressie van mijn gevoel en emotie is en niet een verhaal is waar een dubbele bodem achter steekt.

• J Borgers

Ik hoop dat dan ook je angst als zwarte vrouw weg is,

• Willo

Ludmilla,

Het probleem is wat mij betreft niet kleur. Wel denk ik dat we zeer kritisch moeten zijn naar de moslimgemeenschap toe. Het is, zoals Fortuyn al zei een cultuur met achterlijke elementen, zoals hoe ze met vrouwen omgaan, de intolerantie naar andere geloven, geen scheiding tussen kerk en staat, de eerwraak, de rituele slachtingen, het gebrek aan zelfkritiek. Het komt op mij allemaal behoorlijk barbaars over.

Het zijn niet alleen de moslims die sypathiseren met het fundamentalisme. Ik heb sterk de indruk dat de grote zwijgende meerderheid van de moslimgemeenschap, zo'n rituele slachting als die van Theo van Gogh niet goedkeurt, maar ook niet afkeurt. Daaarin zit mijn angst, want daardoor bestaat de kans dat zo'n grote zwijgende meerderheid op een gegeven moment wel ontvankelijk kan zijn voor de standpunten van de jihadisten. Daarom zal er nu ook keihard tegen opgetreden moeten worden voordat dit gezwel zich uitbreidt.