Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie heeft het recht?

• Jolanda

Ik ben het lang niet altijd eens geweest met de mening die Theo in zijn columns neerzette.

Maar wat geeft iemand het recht om hem dan te vermoorden?

Geloofsovertuiging? Want JIJ gelooft dat je dan in een prachtig paradijs komt, omdat je iemand die jouw geloof beledigd, ‘uit de weg hebt geruimd’?

Zou Allah, Jezus, God, Jehova, Boedah dat goedkeuren?

Want wat is nu één van de belangrijkste overeenkomstige normen uit elk geloof?

Dat is: HEB JE NAASTE LIEF ALS JEZELF!!!!!!

Ik ben het ook niet eens met wat die Rotterdamse Imam zei en schreef in het openbaar. Met hem zou ik dan ook graag eens een gepeperde discussie voeren, maar ik zou hem met geen haar krenken; want wie ben ik dat ik mijn mening boven die van hem stel?!

Wat geeft mensen dat superieuriteitsgevoel dat hun geloof het beste is van allemaal? Waar halen mensen het recht vandaan om anderen te dwingen zich tot hun normen te leven?

@!#$ OFF!!!!

Leef en laat leven, en blijf met je handen van elkaar af, want je hebt het recht niet!!

Ik vind het verschrikkelijk dat Theo vermoord is, maar (al klinkt het cru) volgens mij is het ook ergens goed voor geweest; Nederland wordt wakker!

Ik hoop dat hij naar beneden kijkt, en denkt; “nou, het is in elk geval niet voor niets geweest”. (Hoe ‘lullig’ dat ook klinkt.)

Tot slot: Theo Bedankt!!!!

• Wil

Niemand heeft het recht om een ander het leven te ontnemen.was het maar zo simpel van leven en laten leven, dat gaat niet meer.Is ook denk ik te gevaarlijk om zo in deze tijd te denken.Althans is mijn mening

• J Borgers

Nou als de dood ergens goed voor moet zijn, vind ik wel erg ongepast, ieder leven dat gered kan worden is meer waard dan welk geloof cultuur of wat ook, anders zou de dood van 6 miljoen Joden ook ergens goed voor geweest zijn,

Zeker heb je mensen die doden om hun doel te berijken, en dat heel normaal vinden.

• Jolanda

Daar heb je gelijk in.

Maar blijkbaar heeft Nederland dit nodig gehad om de ogen open te doen.

blijkbaar is dit nodig om de politiek wakker te schudden en justitie van hun lakse reet te laten komen en eens wat mensen aan te pakken.

Het zal mij benieuwen op welke manier dader en betrokkenen gestraft worden…

240 uur taakstraf?!!!

• Jolanda

Daar heb je gelijk in; Helaas is mijn norm van leef en laat leven Ontzettend Naief in deze tijd…

Maar het lullige is; in al die geloofsboeken (bijbel, koran,etc) staat toch echt: “Heb je naaste lief als jezelf” en “Gij zult niet doodslaan”

Hoe kunnen die extremisten dit dan ooit rechtvaardigen??

Het gedrag van extremisten spreekt elkaar zo tegen!!!!