Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat nu?

• Wil

Brand in Utrechtse moskee

Uitgegeven: 5 november 2004 14:29

Laatst gewijzigd: 5 november 2004 15:14

UTRECHT - In een moskee in de Utrechtse wijk Zuilen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag brand gewoed. Dat liet de politie vrijdagmiddag weten. Het vuur is vanzelf uitgegaan. Het in aanbouw zijnde gebedshuis liep behoorlijke rook- en roetschade op, aldus een politiewoordvoerder. Volgens de Unie van Marokkaanse Moskeeën is de brand aangestoken.

Volgens woordvoerder A. Boujoufi van de Unie van Marokkaanse Moskeeën was er op verschillende plekken in de moskee brandbare vloeistof verspreid. Maar omdat het gloednieuwe gebouw nog niet ingericht is, kon het vuur zich op het kale beton niet uitbreiden. De daders waren binnengekomen nadat ze een ruit hadden ingeslagen.

Boujoufi zegt dat de betrokkenen bij de moskee geschrokken maar kalm op de brandstichting hebben gereageerd. Omdat de daders niets achter hebben gelaten, is over hun motief niets bekend. De opening van de moskee, gepland over ongeveer twee maanden, loopt door de brand geen vertraging op

• J Borgers

Ja wat wil je daar mee zeggen??????????

• Wil

Wat ik ermee willen zeggen is, dat het land naar de verdommenis gaat.Ik wil niet dat mijn kind opgroeit in een land, zoals bv. israel en de palestijnen.Dat als je straks bij albert heyn boodschappen doet er iets ontploft als vergelding op een brand.

• J Borgers

Wat bedoel je als vergelding op een brandstichting? weet jij dan wie het gedaan heeft?

• Wil

NOU zullen toch echt geen mede moslims gedaan hebben, dus ja wie blijven erdan over….

• J Borgers

Je bent wel erg overtuigend is niet, ben je niet bang om voor je beurt te spreken,? is het niet eerder voorgekomen dat brandsticht uit eigen hoek kwam? Zolang niet omonstotelijk vast staat wie het gedaan heeft is voorzichtigheid geboden!!!!!!!!!!!

• Wil

We zullen zien wie er gelijk heeft.

• virdis

zou mij ook niet verbazen als het uit eigen hoek komt om zo verwarring te kweken

• J Borgers

Kijk dat is verstandig afwachten, en geloof maar dat afwachten beter is dan zo maar wat roepen of denken

• Wil

Dan zou dat helemaal dom zijn, om zo nog extra hoe toepasselijk het vuurtje aan te wakkeren.