Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Identiteit

• K@K

Geschokt de beelden gezien en brieven gelezen. Met een aantal stellingen eens maar ook oneens. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk als het gaat om meningen. Nederland is TE tolerant gemaakt, maar verwijten heeft geen zin. Het geloof is voor diegenen die niet overtuigd zijn van hun eigen identiteit. Met twijfel en angst en blinde ogen schuilend achter teksten waarvan men de betekenis en inhoud onjuist interpreteerd. Een oproep aan alle geloven en gelovigen met gezond verstand. Heb uw naasten lief. (dus ook uw buren) Verbeter eerst jezelf, dan verbeterd de wereld.

• J Borgers

Heb je naaste lief dat werd in 40 45 ook gezegd maar dat weet jij natuurlijk niet, die naaste waren wel NSBérs en landverraders

• K@K

Meneer Borgers.. ik weet niet waarom u stelt dat ik dat niet zou weten. Vindt het overigens erg kort door de bocht dat u steeds weer hamert op een verleden waar we nu niets meer aan kunnen doen. Vooruit kijken is volgens mij beter dan steeds opnieuw verwijten te uiten. Maakt u nooit een fout?

• Lex Bolte

Arrogante zelfingenomen mening dat het geloof alleen voor mensen is bedoeld zonder geloof in eigen indentiteit. Waar haal je deze wijsheid vandaan….?

Jij gelooft vast heel sterk in je eigen indentiteit….

• Teyco

Mooi geschreven en mee eens….

• Teyco

hij is er helaas net een begaan….

• K@K

Ik geloof inderdaad in mijzelf en sta voor mijn mening. Net als Pim, Theo, King, Biko en de TE vele anderen die ook in zichzelf geloofden, maar er helaas niet meer zijn.

• K@K

Uhm…deze “wijsheid” komt uit mijzelf. Heb ik geen boeken voor nodig!

• dribibu

hier ben ik het mee eens.

Ik ben Christen maar geloof ook in mezelf.

Volgens mij is geloven in jezelf óók een geloof, en volgens mij geen nieuw geloof, maar ik kan me vergissen. Volgens mij is er niets nieuws onder de zon.

Hans

• Lex Bolte

Tevens denk ik dat als men zo zelfingenomen sterk gelooft in de eigen indentiteit, dat er weinig tijd over blijft om open te staan voor allerlei nieuwe mensen met de daarbijhorende filosofie. Ik ken nl. dat gevoel van voorheen. Toch kwam ik later gelukkig de juiste mensen op mijn pad tegen…doordat ik open stond voor verandering. Zelfingenomen en een rotsvast vertrouwen hebben in jezelf kan ook deadminded zijn. Het is maar hoe ik het zie hoorrrrrrr..ik zocht altijd mensen om mij heen die meer wijsheid hadden dan ik….zo kon ik persoonlijk groeien.

Mvg

Lex