Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ANGST IS EEN SLECHTE LEERMEESTER>

• neutraal

VOOR IEDEREEN!!!!

• J Borgers

Voor wie moet je angst hebben in je eigen huis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• neutraal

Angst is een doodnormale menselijke emotie. De vraag is hoe je daar mee omggaat. De meeste ruzies en oorlogen komen voort uit angst.

• J Borgers

Dat klopt dat is wel gebleken ook met name door de politiek, je moet ze nu eens horen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• eucalypta-911

Je hebt het over angst.

Deze laffe moord is toch niet gepleegd door angst?

Volgens mij is het puur het feit dat Theo het aandurfde om hardop te zeggen wat misschien wel half Nederland denkt.

De enige die angst hebben, zijn de ‘normale’ mensen op straat. Wij durven dus niet te zeggen wat Theo wel durfdde…

Simpelweg uit angst.

Want als je het in je hoofd haalt om hardop te zeggen dat Nederland vol is dan heb je de poppen aan het dansen.

Uit angst doet de ‘gewone man’ dat niet meer op straat…

Maar kom eens op een verjaardag bij ons thuis; dan zijn we binnen de ‘veilige’ muren van ons huis en dan is er absoluut GEEN angst om te zeggen wat we denken…

Dan wordt er dus keihard gezegt dat Nederland vol is, en dan komen de verhalen van de angst…. Iedereen kent wel iemand die problemen heeft gehad met buitenlanders in het algemeen.

Dat we allemaal vinden dat buitenlanders te gast zijn in ons land en dat ze zich daarom dienen te houden aan de regels van ons land. Dat wij dat in een ander land net zo goed doen.

Maar ook dat we bang zijn dat we niet meer normaal over straat kunnen lopen. Dat we niet meer mogen zeggen wat we denken…

En dat dat heus niet alleen door moslims komt, er zijn genoeg mensen door zinloos geweld om het leven gekomen waar geen moslim bij betrokken was, maar ook daar heerst dus de angst… Om tussenbeide te komen bij een ruzie op straat…

Maar ook over het 's avonds door de stad lopen, dat daar te veel groepen jongeren lopen, die veel mensen angst inboezemen…

Dus wat bedoel je precies met ‘angst is een slechte leermeester’?

Ik heb 2 zoons van 4 en 7… Wat moet ik hen leren over angst? Kan ik ze gewoon laten gaan? Of moet ik ze allerlei tips meegeven die voortkomen uit MIJN angst?

Het mooie van jonge kinderen is dat ze absoluut niet discrimineren… Ze reageren niet op huidskleur of geloofsovertuigingen, maar puur op gedrag…Maar dat zijn mijn jongens, die zijn opgevoed door mij en door mijn overtuiging dat iedereen gelijk is. Moet ik hen wel of niet waarschuwen voor mensen die daar heel anders over denken???

Want het kan mij geen fluit interesseren wat voor kleur iemand heeft of wat ze geloven, het gaat erom wat ik met deze mensen kan. En als ik bang voor ze ben dan komt dat inderdaad voort uit angst doordat ze zich niet gedragen zoals het in mijn ogen hoort…

Ik vind dan ook dat je nooit het recht hebt om iemand door je gedrag angstig te maken. Als ik een andere mening heb dan probeer ik ook om mijn mening te verkondigen.. Met mijn mond… Een flinke discussie ga ik niet uit de weg, sterker nog, ik kan er enorm van genieten!! Geweldig als iemand het niet met me eens is, dan kan ik alles uit de kast trekken om mijn mening te verdedigen… Maar nogmaals, met mijn mond (en met flink wat hand/armgebaren hahaha) Maar ik heb nog nooit iemand wat willen aandoen omdat ze het niet met mijn mening eens zijn…Dus ik kan dan ook niet begrijpen dat er zoveel mensen zijn die dat wel doen… Komt dat voort uit angst? Of is het misschien dat ze verbaal niet sterk genoeg zijn? Nu zijn mijn jongens nog klein, ik kan ze nog redelijk in de gaten houden, maar wat als ze groter zijn? Als ze dus ook die stad in gaan? Moet ik ze angstig maken? Of juist niet?

• André

Angst kan geen slechte leermeester zijn aangezien het een verschijnsel is, voortgekomen uit de evolutie.

Wat daaruit voortkomt is per definitie een overlevingstechniek !