Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De oplossing!!!!

• Lex Bolte

ik maak mij druk om alle mensen die een lege overtuiging hebben. Je mag juist wel een mening hebben….. op een mening kan men reageren, toch? Ik bedoel het juist goed…met je.

• neutraal

Ik vind het buddhisme de meest logische “godsdienst”. Ik raad je echt aan er eens iets over te lezen. Het zal je leven verrijken.

• Jacqueline

Misschien doe ik dat wel, om er wat meer over te weten.

Mijn leven verrijken zal niet gaan denk ik, dat is in strijd met mijn overtuiging.

Er meer van begrijpen zal wel lukken.

• Lotje

Lex Bolte schreef:

>

> ik maak mij druk om alle mensen die een lege overtuiging

> hebben. Je mag juist wel een mening hebben….. op een mening

> kan men reageren, toch? Ik bedoel het juist goed…met je.

Kunt u mij uitleggen wat u bedoeld met een lege overtuiging?

• Lex Bolte

Lege overtuiging slaat op een atheist. Dat vind ik erg leeg en een groot gemis in zo'n soort leven, zonder enige vorm van geloof of dankbaarheid dat je het leven gekregen heb. Een leven met een geloof is volle melk!

• dribibu

ik ken in het dagelijks leven (gelukkig) weinig mensen die zich verschuilen achter geloof en/of religie. Het gaat er namelijk ook vooral om of je naast je geloof een beetje lekker in jevel zit, en jezelf durft te leren kennen zoals je bent e.d.

En je noemt jezelf Atheist, maar waar haal je de kennis/wijsheid vandaag dat er geen God bestaat, dat bedoel ik, ook bij jou het is het volgens MIJ dus een geloof.

Maar je lijkt me geen gestoorde gelovige hoor :-)

• Lotje

Het spijt me, maar ik ben het niet met je eens.

Ik geloof ook niet en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. Ik heb een heel vol leven met veel liefde en respect. Als we gaan vergelijken, kan je mijn leven zien als slagroom en ik ben mijn ouders iedere dag dankbaar dat ze mij het leven hebben gegeven. Daar heb ik geen geloof voor nodig.

• Lex Bolte

Dat hoef je niet te spijten….fijn om te horen. Het is ook een heel ingewikkeld en uitgebreid onderwerp. ik hoop alleen dat je ooit op zoek gaat naar meer dan slagroom….

• Jacqueline

Volgens mij komen de mensen die hun geluk in een of andere geloofsovertuiging zoeken juist iets tekort.

Ik kan niet voor Trudy spreken. maar het komt mij voor dat zij en ik redelijk op een lijn zitten.

Hoe durf je te suggereren dat mensen zonder een geloof iets te kort komen en op zoek moeten gaan naar “meer”.

Wij, de atheïsten, hebben geen houvast nodig.

Waarom zou dat nou zijn?

Dat zal ik je uitleggen.

Een atheïst heeft genoeg in en aan zijn of haar leven en kunnen heel goed voor zich zelf zorgen, zonder dat hij of zij verantwoording moet afleggen aan een of ander “hoger” iets.

Ook hebben zij geen behoefte aan een hogere macht om zich achter te kunnen verschuilen, zij nemen en dragen verantwoording voor hun daden en gedachten.

Is het nu duidelijk?