De oplossing!!!!
Wereldwijd alle godsdiensten verbieden.
Het is inderdaad zo dat uit naam van het geloof de meest vreselijke dingen gebeuren.
Laten we er nog een paar aan het lijstje toevoegen, de kruistochten in de middeleeuwen bijvoorbeeld of de gebeutenissen in noord ierland allemaal uit naam van “het geloof”.
Iran heette vroeger Perzië en was een zeer rijk en welvarend land, tot………….een of andere kwal met een soepjurk aan opstond en zich beriep op “het geloof”.
We zien nu wat er van dit land is over gebleven en allemaal onder de vlag van “het geloof”.
Was het niet zo dat het overgrote deel van de irakezen blij was met de komst van de invasiemacht, tot………………………………..mijnheer Saddam Houssein ook deze oorlog uitriep tot “heilige oorlog”.
Vanaf dat moment waren ook de onderdrukte irakezen verplicht om hun “geloof” te verdedigen.
Wederom een lafaard die zich verschuild achter “het geloof”.
Vroeger moesten onverklaarbare gebeurtenissen toch verklaard worden.
Een voorbeeld is de god Wodan.
Wodan is de god van “donder en bliksem”, onweer dus.
Sinds enige tijd weten wij dat dit atmosferische storingen zijn en hoe het komt dat het onweert.
Maar lang geleden wist men dat niet en hoe verklaar je dan die dingen?
Precies, je schrijft dit gewoon toe aan een god, Wodan in dit geval.
Ik sta achter de uitspraak van Theo, de vrijheid van het kiezen van “geen geloof of religie”.
Ik hang dan ook geen enkel geloof aan.
Sterker nog, door de gebeurtenissen in de loop der jaren wordt mijn afkeer van welk geloof dan ook, steeds groter.