Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rechtsongelijkheid?

• jannie

Ik wil eigenlijk nog eens een algemene opmerking, vraag misschien meer aan de orde stellen. Ik lees veel over: we doen het hier in nederland op de nederlandse manier. Wij hebben in onze matschappij gekozen om ons aan de wet te houden en dergelijke opmerkingen. Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens. We hebben ons aan onze wetten te houden. Maar deze idioten houden zich niet aan onze wetten in tegendeel, ze stellen zich er lijnrecht tegenover en stellen zich erboven. Is hier sprake van een rechtsongelijkheid maar dan in het nadeel van ons eigen land en onze eigen wetten?

• Lotje

Er is al jaren een rechtsongelijkheid hier in Nederland.

Zo worden criminelen altijd beschermd en hebben zij wel recht op privacy, terwijl over de gewone burger alles bekend is. Nou mogen ze over mij alles weten, want ik heb gelukkig niets te verbergen.

Als iemand een misdaad pleegt, wordt er gezocht naar verzachtende omstandigheden en de slachtoffers worden meestal aan hun lot over gelaten.

En zo zijn er nog meer dingen in Nederland die niet kloppen.

• J Borgers

Nee heeft niets met rechtsongelijkheid te maken, rechtsongelijkheid betekend dat er recht cq onrecht aan de een of ander gedaan word, en daar is geen spraken van.

Zo lang de rechtzekerheid dat voor iedere burger geld niet in het geding is of komt kan m'n niet spreken over rechtsongelijkheid.

• Bob van Duin

Ik heb toch de neiging om het met de eerste spreker j.de boer, en helaas heb ik op dat vlak ervaring genoeg als je bv ziet dat de verkrachter van je zoon een veel te lage straf krijgt en een schadeclaim wordt afgewezen omdat de dader niets heeft als hij uit de gevangenis komt en ook al kosten moet gaan maken om elders te kunnen wonen