Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat maakt het uit wat voor geloof....

• Tirske

Wat ik hier vooral lees, zijn kwade reacties van mensen die alle moslims over één kam scheren, ze uitmaken voor het schuim der aarde. Omdat een radicale moslim Theo van Gogh heeft vermoord. Walgelijk natuurlijk, en ik ben er ook woest om, maar het is altijd een kleine groep, en zeker niet alleen moslims. Ga de geschiedenisboeken maar na: heel veel oorlogen, wraakacties, etc. worden gevoerd omwille van een of ander geloof dat niet goed geïnterpreteerd wordt.

Kijk eens naar Opus Dei, geen lekkere gasten hoor. Of het uiteenvallen van de Hervormde kerk eeuwen geleden, ook niet uit vredelievendheid gebeurd. Mensen die dit soort zaken steunen interpreteren hun bijbel/koran/whatever niet goed, en verschuilen zich achter ideologieën die niet in die bijbel staan. Door de eeuwen heen heeft het geloof meer kwaad dan goed gedaan. Niet alleen de Islam.

• Teyco

Ik ben het helemaal eens met je, kijk ik begrijp de woede van de mensen, deze is ook grotendeels terecht…..

we leven nu in een tijd dat er heel veel kwalijke dingen gebeuren in de wereld, veel van deze gebeurtenissen vinden plaats in islamitische landen…, daar probeert men uit de naam van het geloof allerlei crimenele activiteiten te rechtvaardigen…hier in nedeland hebben we zo ook onze problemen met de marokaanse jongeren…ik wil er wel op wijzen dat dit geen geloofsproblemen zijn maar meer van jongeren die absoluut het geloof hebben verloren….kijk in de Koran staat niet dat je meisjes bij zwembaden moet lastigvallen, dat je in discotheken ruzie moet zoeken ofdat je criminele activiteiten moet doen…ik hoop dat men deze dingen kan onderscheiden..die jongeren hebben gewoon een identiteitscrisis…

al het geen wat ik hierboven heb geschreven is geen excuus voor zo een barbaarse daad…laat dat duidelijk zijn…ik veroordeel het geen wat is gebeurt uit het diepste van mijn hart…….dit had nooit mogen gebeuren….ik hoop dat men Mohammed B dusdanig straffen dat dit een voorbeeld is voor alle idioten die denken dat het geen wat hij heeft gedaan acceptabel is….

voor de mensen die deze jongen zo hebben gebrainwashed wil ik het volgende zeggen…..op de dag des oordeels zal men je vragen wat je voor je medemens hebt gedaan….haat is het enige antwoord…….en met haat zal je bestreden worden…ook door je eigen moslim achterban….want je hebt de naam van god/allah bedoezeld om je eigen gelijk te halen, niet die van de moslims….

bij deze wil ik nogmaals mijn medeleven uitspreken voor de familie van Theo van Gogh….moge god jullie bijstaan in deze moeilijke tijden….

rust zacht en rust in vrede..

• Teyco

Volkert…ik ben zelf moslim…….maar ik vind dit soort mensen ongelovige honden….

men mag nooit het recht in eigen handen nemen, doe je dit wel dan doe JIJ dit…niet het geloof…..en uit naam doden van iemand die zegt “god geeft en god neemt…” m.a.w doden mag niet want het leven dat door god is gegeven zal ook weer door god ontnomen worden…..

ik hoop dat we nu eens en voor altijd een constructieve oplossing gaan zoeken voor dit probleem waar we allemaal mee te maken hebben….en dit doen we niet door het wij en jullie gevoel te versterken….nee dit doen we door de handen in een te slaan en te zeggen….Nederland is ons lief…….en we zullen samen strijden tegen alles wat ons Nederland probeert aan te tasten…….

• jannie

goeie opmerkingen en helemaal mee eens

• Jacqueline

De oplossing!!!!

Wereldwijd alle godsdiensten verbieden.

Het is inderdaad zo dat uit naam van het geloof de meest vreselijke dingen gebeuren.

Laten we er nog een paar aan het lijstje toevoegen, de kruistochten in de middeleeuwen bijvoorbeeld of de gebeutenissen in noord ierland allemaal uit naam van “het geloof”.

Iran heette vroeger Perzië en was een zeer rijk en welvarend land, tot………….een of andere kwal met een soepjurk aan opstond en zich beriep op “het geloof”.

We zien nu wat er van dit land is over gebleven en allemaal onder de vlag van “het geloof”.

Was het niet zo dat het overgrote deel van de irakezen blij was met de komst van de invasiemacht, tot………………………………..mijnheer Saddam Houssein ook deze oorlog uitriep tot “heilige oorlog”.

Vanaf dat moment waren ook de onderdrukte irakezen verplicht om hun “geloof” te verdedigen.

Wederom een lafaard die zich verschuild achter “het geloof”.

Vroeger moesten onverklaarbare gebeurtenissen toch verklaard worden.

Een voorbeeld is de god Wodan.

Wodan is de god van “donder en bliksem”, onweer dus.

Sinds enige tijd weten wij dat dit atmosferische storingen zijn en hoe het komt dat het onweert.

Maar lang geleden wist men dat niet en hoe verklaar je dan die dingen?

Precies, je schrijft dit gewoon toe aan een god, Wodan in dit geval.

Ik sta achter de uitspraak van Theo, de vrijheid van het kiezen van “geen geloof of religie”.

Ik hang dan ook geen enkel geloof aan.

Sterker nog, door de gebeurtenissen in de loop der jaren wordt mijn afkeer van welk geloof dan ook, steeds groter.

• Teyco

een opmerking op je tekst…

de overgrote deel van irak was niet blij met komst van de invasiemacht….

dat is wat men ons wiil doen geloven..

ik weet nog goed dat men de beeld van saddam naar beneden haalde, waren paar honderd man op de been……terwijl het er honderden duizenden hadden moeten zijn……

hier werden alleen de beelden getoond om symbolische redenen..net zoals destijds de berlijnse muur werd omgeworpen…..alleen toen waren het er wel duizenden…..

ik denk dat men hier een totaal verkeerd beeld heeft van die oorlog…..die door 90% van de wereld wordt agfekeurd….en zelfs door de VN….

• Jacqueline

Het doen willen geloven was Saddam Houssein een meester in he.

Even voor alle duidelijkheid, ik zeg hier niet dat ik die oorlog wel goekeur.

Ik keur iedere vorm van geweld af en zeker het voeren van een oorlog.

• dribibu

het Atheisme is volgens mij ook een geloof, ikzelf ben overigens Christen. Ik denk niet dat het niet zozeer gaat om wat je gelooft, maar hoe je met je medemens omgaat. En de meerderheid van de Moslims in Nederland is wel ok (denk ik)zijn, maar de meesten op deze site hebben het over de extremistische minderheid, en ook volgens mij moet die keihard aangepakt worden. Dat soort types verdienen geen vrijheid van denken, blijkbaar moeten anderen voor hen denken, nogmaals: hard aanpakken dus.

Hans

• Jacqueline

Dat is het nu juist, een atheïst gelooft in geen enkele god, behalve misschien in Bacchus (geintje).

• nog steeds een zeer boze Christen

Moord is nooit goed te praten,egaal wie dat doet.Maar dit was geen moord meer,dit was een slachtpartij,zoals je schaapjes vermoord om er shoarma van te maken.Barbaars,en dat is het ook als je de lieve,kleine schaapjes zo vermoord.