Kokende woede om zo veel fanatiek onbenul
Ik heb met ontzetting, verbijstering, verdriet en afschuw deze brief gelezen. En ik ben kwaad! Woedend! Ik pik het niet! Wat een onzin! Wie is Mohammed B. om te oordelen over ons? Wie zijn hij en zijn trawanten die het beter denken te weten met hun geloof in Allah of God, of wie dan ook? Kom op! We leven in een tijdperk waarin iedereen met een beetje verstand weet dat fanatiek geloof niets anders dan ellende brengt. Volgens mij verschuilen die extremisten zich maar al te graag achter hun ’geloof’ om zelf de verantwoording niet te hoeven nemen. Elk geloof kenmerkt zich door z’n eigen regels en wetten, en die komen altijd ten goede aan die bewuste gelovigen. Nee, ik slik die bullshit niet. Voor mij is Mohammed B. niets minder dan een koelbloedige moordenaar, waar heel wat steekjes bij los zijn. Levenslang voor die lafaard, die iemand vermoordde alleen omdat die zijn eigen mening had. Levenslang omdat hij haat stichtte tussen mensen die toch samen moeten leven. Levenslang ook omdat hij mij en miljoenen anderen bang maakte. Ik, bang voor de toekomst! Ik, die altijd opkwam voor andere culturen! Iedereen is toch gewoon een mens? Maar nu…nu begin ik kwaad te worden. Ik voel me belazerd. Dit heeft Nederland niet verdiend! Dit hebben wÃÂj niet verdiend!
G. v.d. Ark
Bron: http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2004/11/6/TE/TE_2S_20041106_2/articles/artikel_TE_2S_20041106_2_440.php