Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vrijheid van meningsuiting

• LaSkyler

Wat is de definitie van vrijheid van meningsuiting?

• Bob van Duin

naar mijn idee dat je mag zeggen wat je denk over bepaalde zaken zonder schade te berokkenen willens en wetens aan personen groepen e.d dus doe je het doelbewust om mensen te kwetsen of bepaalde groepen mensen in een kwaad daglicht te stellen zet je aan tot haat en dat is bij de wet verboden dus strafbaar

• maria

Sinds van middag is er een nieuwe internet site gestart onder de naam “Wij Zwijgen Niet”.

Daar mag je je stem laten horen, en je menig plaatsen. De site is te vinden op http://www.wijzwijgenniet.nl en is sinds vanmiddag 12.45 uur daar te vinden. En heeft nu na een paar uur al meer dan 2200 bezoekers.

• maria

Sinds van middag is er een nieuwe internet site gestart onder de naam “Wij Zwijgen Niet”.

Daar mag je je stem laten horen, en je menig plaatsen. De site is te vinden op http://www.wijzwijgenniet.nl en is sinds vanmiddag 12.45 uur daar te vinden. En heeft nu na een paar uur al meer dan 2200 bezoekers.

• Teyco

Vrijheid van meningsuiting is dat je mag zeggen wat je vind, zolang dat maar binnen de wettelijk gestelde normen is….

het komt erop neer dat het goed is zolang je maar geen andere mensen kwetst..

ik was het vaak niet tot nooit eens met Theo, maar goed dat wil nog niet zeggen dat men iemand mag doden om zijn mening…

ik was hier eerlijk gezegd wel bang voor, een eerder voor Hirsi Ali dan voor Theo…

kijk men heeft het wel de hele tijd over vrijheid van meningsuiting maar dat is natuurlijk kul….

men heeft bijna overal wel de colums van theo verboden of men wou ze niet plaatsen…m.a.w waar is de vrijheid dan??? men mag in stadions niet meer kwetsende talen uitspreken….waar is de vrijheid daar??

men mag niks over de koningin zeggen op tv wat niet positief is…..waar is de vrijheid dan???

prive en story worden weekelijks aangeklaagd voor stukken die ze publiceren…

komt er iets negatiefs over israel op tv….klaagt de CJID de televisie aan…..

dus met de vrijheid van meningsuiting valt/viel het al vies tegen…..