Als inwoner van een grote stad als Rotterdam vraag ik me bij sommige reacties op dit prikbord af waar de inzenders precies wonen.
Dit even terzijde.
Ik vind mezelf een gematigde mens die altijd kon lachen om de uitspraken van Theo van Gogh.
Ze pasten in onze cultuur van vrije meningsuiting; je hoeft het er niet mee eens te zijn, je kan je erdoor aangevallen voelen, maar je weet wie het zegt, dus…….
Het is al genoeg gezegd, het wordt onmogelijk om je te uiten in dit land.
Niet alleen door Marrokaanse extremisten ( zo mag je ze zolangszamerhand wel noemen), maar ook door doorgeslagen dierenvrienden en anti globalisten.
We gaan langszaam naar een maatschappij waarin dit soort figuren hun mening kracht bijzetten door geweld te gebruiken en dat ook makkelijker verkopen voor zichzelf.
Dat is ook de reden dat er hard opgetreden moet worden tegen elke vorm van extreem gedachtengoed.
Ik heb een aantal inzendingen van Marrokanen gelezen op dit prikbord die menen dat de autochtoon niet elke Marrokaan moet aankijken op de actie van een individu.
Ik ben het daar mee eens, maar heb wel een belangrijke kanttekening en wel de volgende:
Is het niet zo dat zo'n individu voortkomt uit schoot van de Marrokaanse subcultuur in Nederland?
Wanneer we de Nederlandse volkswoede weghalen, blijft die vraag staan!!
Want, is het niet zo dat de eerste generatie Marrokanen niet met de Nederlandse cultuur overweg konden?
Is dat niet overgebracht op de tweede en derde generatie die uiteindelijk gekken voortbrengen zoals Samir A en de moordenaar van Theo?
Ik weet dat de doorsnee Marrokaan niet uit is op het ontwrichten van de Nederlandse maatschappij.
Wel weet ik, dat hij diezelfde maatschappij niet als de zijne beschouwt en deze eigenlijk veracht.
Die verachting brengt hij over op zijn kinderen, waarvan een aantal een gebrek aan intellect bezit om zelf aan te haken in die maatschappij.
Een maatschappij die enkel aanpassing vraagt op het gebied van de normen en waarden die in dit land geldt.
Dit nu is het grote probleem van de Marrokkaan, hij heeft een binnenbrandje gesticht in zijn eigen woning, die zo af en toe een steekvlam wordt.
De Marrokaan is niet in staat dit binnenbrandje te blussen nu blijkt dat dit brandje zijn huis wegvreet.
Ik heb nog nooit een (model)Marrokaan dit zien toegeven.
Het zou de eerste stap zijn op weg naar eensgezindheid.
Gegroet,