Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

(Voedings)bodem/ Marrokaanse subcultuur

• Wilma

Als inwoner van een grote stad als Rotterdam vraag ik me bij sommige reacties op dit prikbord af waar de inzenders precies wonen.

Dit even terzijde.

Ik vind mezelf een gematigde mens die altijd kon lachen om de uitspraken van Theo van Gogh.

Ze pasten in onze cultuur van vrije meningsuiting; je hoeft het er niet mee eens te zijn, je kan je erdoor aangevallen voelen, maar je weet wie het zegt, dus…….

Het is al genoeg gezegd, het wordt onmogelijk om je te uiten in dit land.

Niet alleen door Marrokaanse extremisten ( zo mag je ze zolangszamerhand wel noemen), maar ook door doorgeslagen dierenvrienden en anti globalisten.

We gaan langszaam naar een maatschappij waarin dit soort figuren hun mening kracht bijzetten door geweld te gebruiken en dat ook makkelijker verkopen voor zichzelf.

Dat is ook de reden dat er hard opgetreden moet worden tegen elke vorm van extreem gedachtengoed.

Ik heb een aantal inzendingen van Marrokanen gelezen op dit prikbord die menen dat de autochtoon niet elke Marrokaan moet aankijken op de actie van een individu.

Ik ben het daar mee eens, maar heb wel een belangrijke kanttekening en wel de volgende:

Is het niet zo dat zo'n individu voortkomt uit schoot van de Marrokaanse subcultuur in Nederland?

Wanneer we de Nederlandse volkswoede weghalen, blijft die vraag staan!!

Want, is het niet zo dat de eerste generatie Marrokanen niet met de Nederlandse cultuur overweg konden?

Is dat niet overgebracht op de tweede en derde generatie die uiteindelijk gekken voortbrengen zoals Samir A en de moordenaar van Theo?

Ik weet dat de doorsnee Marrokaan niet uit is op het ontwrichten van de Nederlandse maatschappij.

Wel weet ik, dat hij diezelfde maatschappij niet als de zijne beschouwt en deze eigenlijk veracht.

Die verachting brengt hij over op zijn kinderen, waarvan een aantal een gebrek aan intellect bezit om zelf aan te haken in die maatschappij.

Een maatschappij die enkel aanpassing vraagt op het gebied van de normen en waarden die in dit land geldt.

Dit nu is het grote probleem van de Marrokkaan, hij heeft een binnenbrandje gesticht in zijn eigen woning, die zo af en toe een steekvlam wordt.

De Marrokaan is niet in staat dit binnenbrandje te blussen nu blijkt dat dit brandje zijn huis wegvreet.

Ik heb nog nooit een (model)Marrokaan dit zien toegeven.

Het zou de eerste stap zijn op weg naar eensgezindheid.

Gegroet,

• J Borgers

Kan je ook vertellen waarom dit nu Marrokaanse Moslims doen? Er zijn immers meer Moslims waar je nooit klachten van hebt. Hoe kan dat dan?

• neutraal

Er zijn twee moorden gepleegd waar iedereen het over heeft omdat het twee personen betrof die dolgraag in the picture stonden. Er worden in Nederland wekelijks moorden gepleegd door Nederlanders. Het gevaar deze twee specifieke moorden op te blazen tot buitengewone proporties is een hetze tegen marokkanen en dierenliefhebbers in het algemeen.

• jannie

dat mag je best een beetje verbijzonderen. ja er worden ook door nederlanders moorden gepleegd, maar 80% van onze gevangenissen bestaat uit allochtonen.

• J Borgers

Die moorden waar jij het over hebt zijn dat ook politieke moorden? Of zijn dat moorden die voor de oorlog ook al bestonden, een algemene moord door een of andere gek.

Het gaat hier wel om extremisten van de bovenste plank!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• anja

Die 80% kom ik elke keer tegen maar is hiervan ergens enige onderbouwing van te vinden?

En wat is een allochtoon? Kan iemand die in Nederland geboren allochtoon zijn?

• J Borgers

Als iemand die hier geboren is zelf zegt ik ben Marrokaan of Turk Irakees enz, dan bestempeld hij zich zelf tot Allochtoon, het is maar waar zij zelf voor kiezen.

• jannie

ja dat zijn harde cijfers!!!

• anja

Ja, dat zijn harde cijfers omdat iemand dat roept of omdat een neef van een vriend in de gevangenis werkt en dit zegt?

Dit zijn harde cijfers: http://www.uva.nl/facts/jaarcijfers.cfm

Is er ook zoiets met de verdeling van bevolkingsgroepen die de gevangenissen bevolken?

Ja, dan zijn harde cijfers roepen is niet voldoende. Onderbouw dit eens met de cijfers die vast ergens voorhanden zijn.

• dribibu

ik weet niet wat je met die cijferbrij wilt zeggen, maar ik heb een tip voor jou:

kijk eens een maandje elke week naar “opsporing verzocht” en turf eens hoeveel van de daders die er op de videocamera's staan blank en hoeveel er (licht)getint zijn, ik zal het de komende maand ook doen. Dan heb je concrete en objektieve cijfers.

Hans