ik ben een nederlandse vrouw en heb een zoon van 13 jaar van een marokaanse man en ja mijn zoon is moslim zo heb ik heb bewust opgevoed en heb daar geen spijt van en zal daar nooit spijt van krijgen
maar ben wel bang voor zijn toekomst ! zeker de laaste dagen
kijk in onze (wat ze noemen zwarte wijk) is er niets aan de hand als je hier na schooltijd door de straat loop zie je de kinderen in alle kleuren en met verschilende godsdiensten met elkaar een balletje trapen en ze komen allemaal bij elkaar over de vloer van de week zei zelfs een nederland's vriendje tegen hem ik ga ook een dag vasten want ik wil graag weten hoe jij je voel !
maar ga je de wijk uit naar een ( witte) wijk op familie bezoek dat dat voel je echt een bepaalde spanning want als zijn nederlande nichtjes of neefjes belletje drukken dat zijn het baldadege kinderen als mijn zoon het doe in die wijken is het een vuile marokaan die naar zijn eigen land moet op rotten
daar wordt ik echt heel boos over
kijk mijn zoon en ook veel van zijn vriendjes gaan trouw naar school , spreken volwassen mensen aan met u en staan op voor ouderen in de tram hij wil later voetballer worden zodat hij veel geld kan verdienen en dan de armen mensen die geen huis hebben kan helpen!!! maar als dat zelfde kind een beetje kattekwaad uithaal wat alle jongens op die leeftijd doe is hij een vuile buiterlander die moet oprotten naar zijn eigen zooitje
ik denk dat we met z'n alle eens mensen moeten oordelen naar de persoon zelf en niet op waar iemand vandaan komt alleen dan kunnen we in vrede met elkaar leven