Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Republikein

• neutraal

Net als van van Gogh ben ik al jaren lid van het Nieuw Republikeins Genootschap. Ik lees net dat er 80 miljoen nodig is voor een feestje van de vrouw met de gekapte brommerhelm. Ik vind het complete waanzin! Sterker ik vind het schandalig en vies! Het oranjehuis is fossiel en anachronistisch en moet zo snel mogelijk afgeschaft worden.

• romke van dijk

Dat heb ik liever dan om de paar jaar weer een of andere omstreden, uit partij belang navoren geschoven president te moeten kiezen die zichzelf even goed onrechtmatig verrijkt (Frankrijk) of een voor het volk volledig onbekende is (Duitsland).

• CJG

Wel ja, haal het konings huis er ook nog maar even bij..

• haan

even kijken wat de franse REPUBLIEK vorig jaar heeft gekost, succes

• GeertC

kost een stuk minder vriend

koningshuis is een te dure grap

• catqueen

80 miljoen? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt! En dan praten over de bezuinigingen en het volk de broekriem laten aanhalen? Ze zijn geshoffeld die lui!

groetjes Catqueen

• neutraal

Die hoeven zich in ieder geval niet te verdedigen want geld=macht.

• Bob van Duin

nou nou laten we trots zijn op onze cultuur en daar heeft het koningshuis van ons mee te maken afblijven dus maar wel de diskusie aan gaan waarom dat zo veel moet kosten dat wel dat is een goede zaak

• Simone

Kom op, het laatste restje Nederlanderschap verkwanselen aan een geldverslindende president. Dan krijg je zo'n gnoom, als Bush aan het bewind die herkozen is omdat zijn twee rivalen (Kerry en Edwards) nog erger zijn. Zo'n campagne kost ook geld.

Het koningshuis kost inderdaad veel, maar aan de andere kant levert het de Nederlandse staat ook nog eens wat op.

Overigens vind ik het Nieuw Republikeins Genootschap nog meer oudbakken als het koningshuis. Dat is zo'n cluppie van heumige naar sigaren stinkende ouwe mannen die vanwege veel geld interressant gaan zitten doen om een president aan het bewind te krijgen.

Neem jezelf even serieus, ja.