Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zwarte kousen kerk

• neutraal

Waarom maakte van Gogh zich daar niet druk over. Moet je op zondag eens bijvoorbeeld in de buurt van Rijssen gaan kijken. Iedereen loopt daar min of meer verplicht in rare lange rokken met min of meer verplichte hoedjes op. Er zijn zelfs speciale hele grote hoedenwinkels op a-locatie. Nog geen 50 jaar geleden liepen heel veel vrouwen in klederdracht. Waarom is de islamproblematiek een hot- item vraag ik mij af. Omdat het mensen afleidt van hun eigen sores? Ik zou willen dat men zich net zo druk maakte over natuur en milieu! Maar dat is niet zo spannend.

Ik ben de mening toegedaan dat wanneer van Gogh zijn meningen op een andere toon had geponeerd er geen moord was gepleegd. Maar kennelijk moest dit allemaal gebeuren. Ik hoop, dat zijn dood niet zinloos is geweest en dat het groepen mensen dichter bij elkaar zal brengen.

• neutraal

Uiteraard moeten die moslimfundamentalisten scherp in de gaten worden gehouden. 150 man? Er zijn wel meer groeperingen in Nederland die in de gaten moeten worden gehouden!!!!

• Willo

Ik ben het met je eens dat natuur en milieu ook zeer belangrijke onderwepren zijn. Onder het mom ‘de maatschappij dat ben je zelf’ heb ik dan ook vorig jaar mijn auto verkocht en doe sindsdien alles op de fiets en trein. Dat Nederland zeer snel vervuilt en het klimaat in Nederland ook sneller verandert dan elders, komt omdat de wegen stampvol zitten en dat komt natuurlijk weer doordat er in Nederland zeer veel mensen op een relatief klein gebied wonen. Dus, alleen al vanuit milieu overwegingen zou ik willen pleiten voor een actieve bevolkingspolitiek om zo het inwonersaantal in Nederland te beperken. Dit heeft ook consequenties voor het migratiebeleid.

Wat betreft je redenering over de zwarte kousen kerk: die mening deel ik absoluut niet. Die mensen doen immers helemaal niemand kwaad. Als je kritiek levert op die gereformeerden (wat in de loop der tijd enorm vaak is gebeurd) dan ontstaat er absoluut geen dreiging van dat iemand vermoord zou kunnen gaan worden. Van Gogh heeft ook heel vaak christenen en joden beledigd en nooit is hij hiervoor bedreigd. Dat is dan ook het grote verschil met moslims, waarvan een deel denkt dat er 100 maagden op hem zitten te wachten in het hiernamaals als hij een ‘ongelovige’ vermoordt.

Overigens vind ik het heel vreemd dat je het hebt over die rare lange rokken en die hoedjes. Zijn nogal intolerante uitlatingen naar de gereformeerden toe. Zeer vreemd als je het tegelijkertijd hebt over mensen dichter bij elkaar brengen.

• jannie

even voor alle duidelijkheid: de zwarte kousen kerk vermoort niemand vanuit religieus oogpunt. En dat heeft deze debiel wel bij Theo gedaan. Zie je het verschil????

• neutraal

Ik vind hoofddoekjes ook raar. En mantelpakjes ook. En caps. Maar iedereen moet uiteraard zelf weten wat hij/zij draagt. Ik was het met Pim Fortuyn eens dat de Islam “achterlijk”( in de zin van achterlopend) is. Maar hoe lang heeft Europa niet gelooft in hel en verdoemenis? En voor wie waren de blijf van m'n lijfhuizen opgericht? Nogmaals- ik vind de hele zaak zwaar overtrokken en opgeblazen!

Ik durf zelfs te stellen dat er misschien sprake is geweest van een self-fullfilling prophecy.

• romke van dijk

Moet je aan de (overleden) kinderen vragen van ouders die ze niet wensten in te enten etc. op basis van geloof

• Natascha

En aan vermoorde artsen in b.v. amerika, die bij vrouwen abortus plegen omdat die vrouwen (meisjes) niet in staat zijn kinderen op te voeden.

• dribibu

laten we het dan ook aan de geaborteerde kinderen zélf vragen, dat zijn er vast miljoenen keer zoveel….

overigens vind ook ik de reaktie van neutraal nogal tegenstrijdig, roepen om toenadering en tegelijkertijd de oud-gereformeerden een veeg uit de pan geven…

Hans

• CJG

Slaat helemaal nergens op neutraal.. je doet je naam geen eer aan..

• guusje

in de gaten houden gewoon terug sturen niks extra mensen aanstellen om dit te doen als wij het in hun land of waar dan ook doen worden we er ook uitgezet