Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De woede voorbij

• catqueen

Twee dagen ben ik ontzettend kwaad geweest, daarvoor in de plaats is nu schaamte gekomen, plaatsvervangende schaamte.

Ik ben zo´n babyboomer, die in de jaren 60-70 op de barricade stond, mijn studententijd werd getekend door discussies. Ik heb deelgenomen aan de demonstraties tegen de kruisraketten, voor abortus. Ik was een feministe in hart en nieren, Ik richte een anti/fascisme comitee op, werd vluchtelingenwerkster. En wat is er nu nog van over? Niets, het individu regeert, saamhorigheid en solidairiteit is voorbij. We zitten in een geweldsspiraal, waar we niet meer uit komen.

Fundamentalisten krijgen het voor het zeggen in dit land, mensen worden de mond gesnoerd. Ik heb het verpest in Nederland, samen met andere goedwillende mensen. We hebben met ons softe beleid een land gecreeërd, waar niemand zich nog veilig voelt. Ik schaam me diep.

groetjes Catqueen

• GeertC

Catqueen,

goed dat je je schaamt - je hebt er inderdaad met je ideologiegenoten een zooitje van gemaakt.

Geert

• romke van dijk

Je hoeft je niet te schamen. Ontwikkelingen gaan altijd zo.

Je breekt iets wat terecht fout is af. Daarna schiet je (men) doorgaans door. Hier volgt dan weer een tegen reactie op. Enz. enz.

Dat is wat er nu gebeurt in de samenleving.

Zo komen we langzaam waar we komen willen.

• jannie

Dank je. Ik denk dat je gelijk hebt

• catqueen

Waar ik het meeste mee zit, is dat ik nog steeds geloof in saamhorigheid, solidarideit, gelijke kansen voor iedereen. Opkomen voor de zwaksten in de samenleving. Ik kan niet zomaar omschakelen, blijf links denken. Alhoewel ik nu toch donders goed inzie waar het allemaal toe geleid heeft. Ik ben teleurgesteld, al geruime tijd, heb heimwee naar die jaren, dat we voor onze inspraak knokten. Participatie lijkt me nog steeds heel goed. Maar ik begin ook enigzins te neigen naar een hardere lijn, meer en hogere straffen, meer regelgeving, wetten aanscherpen. Maar ik zit in een vicieuze cirkel, waar ik maar niet uit kan komen.

Ik denk dat heel wat mensen van mijn generatie met hetzelfde gevoel zitten en twijfels hebben. Ik ben danig in de war geraakt.

De tijd van flower power is voorbij, er is een harde tijd aangebroken. En ook wij zullen een standpunt moeten gaan innemen. Hoe tegen onze natuur dat ook is.

groetjes Catqueen

• elwood

Catqueen blijkt uit haar verhaal een echte nederlandse! Lekker flexibele principes!

Dan is een moordje minder of meer toch ook goed te praten?! Er veranderd toch niets, zoals reeds bewezen. en wil je iets veranderen ben je meteen een rasist, discimineer je en is het te verwachten dat je het niet overleeft in dit land. Met dank aan mensen als catqueen die in het verleden hun uiterste best hebben om het huidige nederlandse klimaat te creëren, en bij wie toen nooit de discussie mogelijk was wat betreft risico's door uitwassen in hun multiculturele samenleving. Wat dat betreft kunnen wij nog veel leren van de islamitische cultuur: probeer eens een streng gereformeerde leefgemeenschap op te richten in een islamitisch land…

• guusje

nou ik schaam me helemaal niet voor dingen die ik gezegt heb en na het lezen van dit bericht word ik aleen nog maar kwaader

Marokkanen spugen op portret Van Gogh

door Coen Springelkamp

AMSTERDAM - Een levensgroot portret ter nagedachtenis aan Theo van Gogh in de Amsterdamse Warmoesstraat is gistermiddag beschimpt en bespuugd door Marokkaanse

• Son

Kijk dat bedoel ik maar.

Son

• Peeterse

Hallo catqueen,

Ik denk dat schaamte in jouw geval absoluut niet op z'n plaats is. Het feit dat jij

dit inziet, zie ik meer als een blijk van inzicht/intelligentie. Als ik voor mijzelf spreek ben ik vanaf de oude CPN ( Markus Bakker) in de jaren zeventig/tachtig naar de rechterzijde van de VVD opgeschoven, en ik ben nu op een punt aangekomen dat ik denk dat dat nog te liberaal is. Het is jammer dat de slag die jij blijkbaar wel kan maken, voor de Job Cohennen ( ik word echt fysiek onpasselijk als ik die man zie) en de Femke Halsema's een brug te ver is. Alhoewel ik denk dat zij die draai misschien niet maken, omdat ze er een fijne job met dito salaris aan hebben.

• catqueen

Is ook een heel subjectief gevoel, als ik me schaam, dat ik meegeholpen heb aan een softe maatschappij, dan hoef jij je nog niet te schamen. Misschien werkte jij wel nergens aan mee en liet je het over aan mensen zoals ik, die het verkl**t hebben.

groetjes Catqueen