Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Samenleven

• jolanda

Waarom is het zo moeilijk om op een leuke manier met elkaar om te gaan ?

Ik denk dat we steeds minder in staat zijn om te delen. Iedereen kiest voor zichzelf.

Als we wat meer zouden delen in onze welvaart, zou onze wereld er een stuk vriendelijker uitzien.

• Frieda47S28

Jack het is eeuwen geleden gezegd in het einde der tijden zal de liefde verkillen. Die dingen zie je weer terug in de vorm van o.a. terrorisme, zinloos geweld e.d. Ik vrees dat het nog meer zal toenemen.

• Ger

Vrees niet van eck, God laat het heus niet uit de hand lopen hier, op aarde, want God is Liefde, alleen Hij heeft ontzettend veel geduld met ons, met de van nature zondige mensheid. Geduld in die zin van, dat Hij zo graag wil dat wij ons moeten omkeren naar Hem, ons door Zijn oneindige liefde laten doorstromen.

Wij komen niet tot actie. Wij komen niet naar Hem toe. Wij weigeren halsstarrig aan Zijn wensen te voldoen of ons naar Zijn wil te richten. Hij heeft bepaalde plannen met ons, maar wij verzetten ons daartegen.

Onze houding is als die van een koppig schaap, als wij rustig blijven staan waar wij zijn en geen stap doen in de richting van Jezus Christus, Die toch alleen maar Zijn liefde aan ons kwijt wil.

Het lijkt alsof wij verlamd zijn, niet in staat ook maar één stap vooruit in de wil van God te doen.

De gevolgen zien wij thans overal om ons heen… normen- en waardevervaging, liefde in onze samenlleving voor onze naaste, onze medemens verkilt…van eck schreef:

>

> Jack het is eeuwen geleden gezegd in het einde der tijden zal

> de liefde verkillen. Die dingen zie je weer terug in de vorm

> van o.a. terrorisme, zinloos geweld e.d. Ik vrees dat het nog

> meer zal toenemen.

• romke van dijk

En deze gedachten en teksten vind niemand eng?

• Ger

Eng???

ik denk niets is enger dan op koelbloedige wijze als Theo van Gogh afgemaakt te worden en dat in naam van Allah. Daar zit de duivel achter, da's pas eng. ( Ik bedoel in die brein van zulke mensen, met Allah is het wel oke hoor).

Maar geloof me maar, er is niks mee met onze lieve Heer Jezus Christus, Die voor ons is gestorven aan het kruis om de zonden v/d hele mensheid op Zich te nemen. Daardoor zijn wij, de mens, steeds weer begenadigd. Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven.

James schreef:

>

> En deze gedachten en teksten vind niemand eng?