Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe lossen wij dit op?

• Wil

Als eerste wil ik zeggen dat ik het verschrikkelijk vind wat er is gebeurt.Maar ja, wat nu?Het heeft weer kunnen gebeuren.Dit zouden wij nooit meer toleren als nederlandse samenleving toen Pim Fortuyn vermoord werd.En nu weer…en ik denk dat er nog meer staat te gebeuren.Mensen die zo denken om dit te doen, hou je volgens mij niet tegen.Zij gaan met de gedachten de deur uit, van al ga ik dood ik zal mijn doel behalen.Want ik wordt beloond voor mij daad in het hiernamaals denkt men.Hoe kan je zulke personen die naar ik hoop de koran zo fout lezen, dat men dit ziet als een opdracht tegen houden.Ben benieuwd of jullie oplossingen weten, want Den Haag weet het ook niet dan is nu wel weer bewezen!!!!!

• ing

Door duidelijk te maken wat wij in NL eigenlijk onder vrije meningsuiting verstaan. Je moet niet vergeten dat in zeer grote delen van de wereld dit geheel niet mogelijk is of slechts beperkt mogelijk is. Men weet niet met deze vrijheid om te gaan, heeft die traditie niet, en kent enkel geweld als een adequaat en legitiem argument. Weet een willekeurige allochtoon wel dat hij ingezonden brieven mag schrijven, de burgemeester mag bellen of een klacht kan indienen? Weet hij (of ‘zij’) wel dat we in NL tientallen kranten lezen, met elk een opinie? We hebben meer kranten, TV-zenders en radiostations dan wie ook per hoofd van de bevolking. Hoe belangrijk zijn de immaans in dit proces. Houden zij de ‘macht’ omdat zij de ‘waarheid’ prediken? Een (overheids) campagne (dan maar ook vertaald in het arabisch) hierover voor het publiek zou niet misstaan en tegelijkertijd moet via het andere spoor, van boven af via de gezagsdragers, allochtonen op hun plichten maar ook hun rechten gewezen worden. Dit met als doel een beter onderling begrip in onze samenleving.

Rest mij te melden dat het begrip voor ‘andere’ culturen bij de NL bevolking vaak ook ver te zoeken is, maar dat is nu heel even vers 2.

Het gaat nu even over het BESEF dat vrijdheid een groot goed is, en dat je dat moet koesteren. Maar het wordt onjuist of maar gedeeltelijk geïntepreteerd bij bepaalde bevolkingsgroepen…..dàt moeten we gaan uitleggen, op straat, op het werk, in de winkel, op het schoolplein, overal waar we elkaar zien. Dan vindt de woede, die er is, een weg naar buiten en kunnen we er wat aan doen. Haat lost sowieso niks op! Ing.

• anoniem

Ja, wat bedoel je nou met; het duidelijk maken van vrijheid van meningsuiting. Bedoel je vrijheid van meningsuiting voetbal supporters die kwetsende spreekwoorden roepen, of een imam die zegt dat homo’s varkens zijn?

Maar nu blijkt dat dit niet mag en vinden we dat hier maatregelen moeten en worden getroffen. Hier tegenover mogen politici en columnisten zeggen waar ze zin in hebben en noemt men het vrijheid van meningsuiting. Kom op!

Hieruit blijkt weer hoe hypocriet de meeste Nederlanders zijn. Ik noem dit één richtingsverkeer vrijheid van meningsuiting.

Als we het over eens zijn dat wat politici (Hirsi Ali) en columnisten (Theo van Gogh) zeggen en schrijven, vrijheid van meningsuiting is, dan mag iedereen (ook een imam of een supporter) zeggen wat hij wil.

• Jerome

Anoniem denkt gelukkig met zijn gezonde verstand.

• tanja

maar hadden we deze discussie ook gehad als het een nederlander was die hem had vermoord?

ik keur het absoluut niet goed hoor ik walg er zelfs van maar hij is vermoord door een persoon en niet door heel marokko onder elk volk zitten rotte appels kijk maar hoe vaak in amsterdam iemand geliqideerd wordt lopen we dan ook een stille tocht???

wordt er dan ook zo gereageerd???

ik vraag het mij gewoon af hoor

ik denk dat de oplossing ver te zoeken is als we hierdoor hele volken stigmatiseren

het is gewoon een rotte appel geweest die hem heeft afgeslacht

• ing

O ja, jerome, lees mijn brief nog eens goed, ik vrees dat je de helft er niet van begrepen hebt maar dat is niet zo heel erg hoor, er zijn er zat die 'm wel snappen.

het gaat nl. over het verschijnsel wat je allemaal binnen de wet in NL mag doen/zeggen. Daar hoor jij ook bij, daar hoort deze chatbox ook bij.Dus Mohamed had ook een web-site kunnen openen als hij het ergens niet mee eens was of voor mijn part een ingezonden brief naar de AVRO-bode kunnen sturen, maar hij begreep gewoon niet in wat voor land hij woont, dat dat soort dingen gewoon kunnen. Daar was hij helaas te DOM voor. En velen met hem. Ing.