Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mag dit alstjeblieft ook gezegd worden?

• neutraal

Ik hoor net op Nova dat het de wens was van Theo van Gogh dat de vrouwen op zijn crematie mantelpakjes en parelkettingen dragen. Nu breekt toch werkelijk mijn klomp! En dat wil iemand die zijn leven lang ageerde tegen vrouwenonderdrukking en hoofddoekjes! Sorry, maar zijn statements zijn nu helemaal voor mij één grote farce! Ik vermoedde altijd al dat deze man ageerde om het ageren en dat vermoeden is nu bewaarheid.

• catqueen

Hahahahaha, sorry eindelijk ook een vrolijke noot op deze zwarte dag. Ik vind het kenmerkend voor Theo van Gogh, zie je het statement niet? Het cynisme druipt eraf. Ik weet zeker, dat hij dit serieus gemeend heeft en een punt wilde maken.

Sorry, dat ik nu toch een beetje geamuseerd ben, ondanks de tragiek.

groetjes Catqueen

• H.Noot

Eindelijk, de heer van Gogh is met zijn opruiende en provocerende uitlatingen op een laffe wijze mond dood gemaakt. Ik heb er geen medelijden mee alleen de wijze waarop had anders gekund. ook met woorden.

Want de heer van Gogh heeft geen respect voor zijn medemens. heeft een lage dunk van normen en waarden. Kan de medemens niet in zijn waarde laten en moet provoceren om een reactie uit te lokken. en natuurlijk zijn er dan gekken die op een beestachtige wijze reageren. Hij heeft het uitgelokt. en lokt nog steeds uit.

Laten we elkaar respecteren en in elkaars waarde laten, dan zijn we pas tolerant!

• mari-ja

En jij vindt die moord nu nog verdiend ook zeker??? Gaat toch weg man…het gaat er toch om dat die man vermoord is, omdat hij een andere mening had dan die moslims!? Die man die dit heeft gedaan roept op tot een heilige oorlog…wat denk je daarvan….en dat is heus niet de oproep van hem zelf….daar staan nog tien duizenden moslims te trappelen om op deze manier onze samenleving (Westerse wereld) te ontwrichten. Zij zullen de reactie van de Nederlanders als hun groen licht zien om meer van dit soort acties te plegen, daar ben ik van overtuigd. En de goede en vreedzame moslims(en die zijn er ook wel, absoluut) die kunnen daar niets meer aan veranderen…binnen nu en 20 jaar hebben we weer een werldwijde oorlog met als inzet: Islam vs de rest…

• CJG

Heb het ook gehoord en moest er om grinneken ;dit is echt de humor van Theo .. zo moet je deze wens echt zien..

• neutraal

Natuurlijk is het een grap. Maar al zijn grapjes dropen van het cynisme. En al is het een grap- er wordt toch iets verwacht van de vrouwen die naar zijn crematie gaan. Moslimvrouwen in Nederland zijn ook niet verplicht om een hoofddoek te dragen Dat is in de meeste gevallen ook hun eigen keus. En anders vergelijkbaar met nederlandse vrouwen die voor hun man een mantelpakje dragen.

• neutraal

Ik begrijp uiteraard ook wel dat dit een posthume grap moet zijn. Ik zie er de humor absoluut niet van in. Ik zie alleen zijn zielige gefrustreerde wassenaarse puberjaren. Ik denk alleen maar: daar is hij wel erg lang mee bezig geweest!

• frank van bronkhorst

Neutraal snapt het allemaal niet zo erg. Een wens is wat anders dan een eis. Volgens de islamieten MOETEN vrouwen hoofddoekjes dragen. Bij Theo was het alleen maar een WENS dat vrouwen mantelpakjes en parelkettinkjes dragen.

Daar is overigens niets vrouwonvriendelijks aan. Als een doodgeschoten columniste als wens had te kennen gegeven de mannen graag in spijkerbroek en overhemd of voor mij part wit pak te zien, wat had JIJ dan beweerd?

Dat dat man-onvriendelijk was?

Houd toch eens op met die politiek-correcte en modieuze uitdrukkingen als “vrouwonvriendelijk” erbij te slepen.

Mag ik even zeggen dat ik JOU een beetje dom vind naar aanleiding van je opmerking?

• Ger

Ben ik volkomen met je eens David.

De werkelijkheid is, dat het wereldgebeuren in snel tempo door de Islam zal worden bepaald, zoals dat nu al duidelijk zichtbaar is. De Balkan is er een tragisch voorbeeld van. Daar is de oorlog ten einde, maar de strijd niet!

Islamitische Albanezen zorgen voor groeiende spanningen in Bosnië, Kosovo en Montenegro.

Een volgend gewapend conflict is daar op korte termijn zeker denkbaar. Dat beeld zal ook in andere landen gaan komen, zoals in Engeland, Frankrijk en Duitsland, maar ook i n o n s l a n d.

Onze inlichtingendiensten houden zich er dagelijks al mee bezig.

(Zie ook mijn inzet, Re: Islam 3 nov. 23.06)

De groeten LudwienekeDavid schreef:

>

> En jij vindt die moord nu nog verdiend ook zeker??? Gaat toch

> weg man…het gaat er toch om dat die man vermoord is, omdat

> hij een andere mening had dan die moslims!? Die man die dit

> heeft gedaan roept op tot een heilige oorlog…wat denk je

> daarvan….en dat is heus niet de oproep van hem zelf….daar

> staan nog tien duizenden moslims te trappelen om op deze

> manier onze samenleving (Westerse wereld) te ontwrichten. Zij

> zullen de reactie van de Nederlanders als hun groen licht

> zien om meer van dit soort acties te plegen, daar ben ik van

> overtuigd. En de goede en vreedzame moslims(en die zijn er

> ook wel, absoluut) die kunnen daar niets meer aan

> veranderen…binnen nu en 20 jaar hebben we weer een

> werldwijde oorlog met als inzet: Islam vs de rest…

• neutraal

Dat mag je rustig schrijven hoor-want ik ben namelijk superintelligent. Hier in Nederland wordt helemaal niks voorgeschreven aan moslimvrouwen. Misschien incidenteel zoals een nederlandse man graag wil dat zijn vrouw een mantelpakje draagt of zoals vrouwen én mannen zich keurig kleden voor de kerk ( moet je op zondag eens naar bijvoorbeeld Rijssen gaan! Alle vrouwen dragen daar rare lange rokken.) Wereldwijd uiteraard wel. Ik heb het woord vrouwonvriendelijk overigens niet gebruikt. Ik vond van Gogh gewoon een proleet en hufter eerste klas- heel in het algemeen. Ik ben de mening toegedaan dat wanneer van Gogh zijn meningen op een andere toon had geponeerd er geen moord was gepleegd. Daarmee wil ik die moord uiteraard niet goedpraten! Moorden hoorde thuis ergens in de praehistorie.Toen er nog sprake was van een survival of the fittest.

Ik vind de hele problematiek van de islam in Nederland ongelofelijk opgeblazen- alsof het mensen afleidt van hun eigen sores! Minderheidje pesten!