Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waar zijn ze?

• floor38

Wat ik eng vindt, Waar zijn die andere 4 bewoners die in het huis woonde waar de dader woonde? hadden ook alleen maar lange kleding en een baard maar waar zijn ze? wat gaat er nog gebeuren? De dader had een afscheidsbrief bij zich jammer dat hij zijn straf niet mag uitzitten in Marokko levenslang. Hij wist/dacht dat hij doodgeschoten zou worden en dat weten die andere 4 ook maar waar zijn ze? en wat willen ze? ik vind het een enge gedachten

• Mohammed

Dat jij zó de nadruk op de uiterlijke kenmerken van de dader (s) legt vind ik op mijn beurt heel eng.

Zijn het alleen maar de mannen met lange baarden en gekleed in traditionele gewaden die moorden ? Als ik me niet vergist voldoet de moordenaar van Pim Fortuyn niet aan het door jou gegeven porfiel.

• Excalibur

Eens Mohammed

Maar het feit dat de dader ook zo rondliep maakt ons wellicht enigszins wantrouwender. (Ik wantrouw de milieuactivisten ook nog steeds..)

Normale moslims die ik ken hebben hooguit een hoofddoekje om of snor en hooguit een baard. Doen ze een wit lakentje aan begin ik nu ook wat afstand te nemen..snap je?

Deze mensen zijn volgens mij naar Mekka geweest en hebben dan het recht verworven om zo rond te gaan lopen. Toch?

Langere baarden zijn in onze cultuur niet algemeen.. boezemen snel angst in want je bedekt je gezicht en daarmee je uitdrukking en stemming.Daar houden wij Hollanders in het algemeen niet zo van.

Mannen met lange leren jassen lopen m.i. overal en zijn van diverse nationaliteiten. Ik begrijp wel dat dit voor sommigen zoals Floor (= vrouw) angst inboezemt. Ziet er een beetje gangsterachtig uit..

Salaam

• mari-ja

Maar begrijpelijk is het wel…ik geloof niet dat zijn“vriendjes” gladgeschoren koppies hadden, een spijkerbroek en een leuke blouse aanhadden…en waarom haal jij Pim Fortuin erbij? Probeer jij de moord van Van Gogh te ontkrachten door aan te geven dat Pim Fortuin door een blanke Nederlander is vermoord? En dat deze moord op Van Gogh dus maar als een incident moet worden beschouwd?

Ik geloof ook niet dat alle moslims per definitie slecht en/of gevaarlijk zijn, maar de Islam is naar mijn mening een primitief geloof…een geloof waar wat duistere kanten en uitgangspunten inzitten (situatie van de vrouw bijvoorbeeld). Het is geen geloof dat past in een moderne samenleving als Europa.

Ik vind alle godsdiensten overigens slecht voor de mens. Vroeger was het Christendom hier in Europa ook een enge beweging. Toen zijn er ook genoeg mensen afgeslacht omdat zij zich niet konden vinden in de gedachten van de bijbel. Die beweging is gelukkig nu een stuk minder. Nu komt de Islam steeds sterker en nadrukkelijker naar voren en dat is volgens mij een slechte zaak. De mensen zijn van nature oke…ook Marokkanen, maar de islam die hen (mis)leidt is de pest van deze wereld.

Een Ongelovige…

• floor38

nee Mohammed ik zag dat vanavond in het nieuws, intervieuw van de buren die zeiden dat er nog 4 mensen woonden met baarden en gekleed in traditionle gewaden. Daarom vraag ik me af waar zijn ze? En Nee de moordernaar van Pim en andere slachtoffers van zinloos geweld voldoet absoluut niet aan het profiel. Maar deze 5 mensen incl de moordenaar van theo hadden toch een plan, daarom vraag ik me af, waar zijn die andere 4. ps ik ben echt geen racist ik leer mijn kinderen, we zijn allemaal mensen met onze eigen meningen en die mag (moet) je kunnen zeggen, Ook al ben ik soms boos op ze mogen ze wel zeggen wat zei er van vinden. Mijn zoons hebben vrienden van Marokaanse/turkse afkomst, die komen ook deze week hier spelen, mijn kinderen krijgen dan geen snoep ivm rammadan… respect dat geef je je kids mee!!!

• floor38

een ongelovige…. ben het met je eens!

• Theo

Maak jij je alleen zorgen over deze 4 personen? Ik maak me meer zorgen over die andere 1 5 0 personen.Is mijn buur er ook 1 van?Als ze toch al weten wie het is…waarom niet op pakken en hun leven lang alleen het broodnodige geven zodat ze net kunnen overleven? 1Kopje verontreinigd water en 1 sneetje beschimmeld brood. Maar dit mag ik niet zeggen…straks heb ik justitie aan de deur wegens discriminatie,of nog erger…die 150 andere…

• Wil

Inderdaad was er nu dit keer 1 alleen, meestal komen ze in groepen.Niet slecht bedoeld, maar denk aan Bali, twin towers, madridMohammed schreef:

>

> Dat jij zó de nadruk op de uiterlijke kenmerken van de dader

> (s) legt vind ik op mijn beurt heel eng.

> Zijn het alleen maar de mannen met lange baarden en gekleed

> in traditionele gewaden die moorden ? Als ik me niet vergist

> voldoet de moordenaar van Pim Fortuyn niet aan het door jou

> gegeven porfiel.

• Frieda47S28

Echte christenen die oprecht in De Heer geloven moorden niet. Mensen die moorden uit naam van het geloof dat zijn geen echte christenen maar naam christenen. De Heiland moordde ook niet, Petrus moordde ook niet evenals Johannes, Marcus, Lucas etcetera.

• Teyco

Echte moslims idem…..wat denk je nou…er zijn meer dan 1 miljard moslims….theo is vermoord dus zijn ze allen moordenaars?? denk eens na man….haal je profeten van vroeger erbij……kan er ook tig opnoemen…maar wat voor nut heeft dat?? waarom noem je niet Adolf…die wat toch ook christen?? of Bush, met zijn god bless amerika……zo hebben wij ook verkeerde moslims gehad, Goemeini….saddam…….bin ladin….enz enz……je het overal goede en slechte….dus hou alsjeblief op met een goede christen moord niet……het is een goed mens moord niet….basta