Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Islam

• hakim el giem

He van Eck dat je nou tegen de Islam bent ok, dat is jou mening, maar je moet niet onzin gaan praten over dingen die je niet weet. Zegt de Islam dat je je tegenstanders moet misleiden, alsjeblieft zeg. Ik ben moslim en neem nou maar van mij aan dat de Islam voor vrede staat.

Ik vind het trouwens vreselijk wat er is gebeurd met Theo van Gogh

• jack

als de islam echt voor vrede staat waarom worden er dan zoveel moorden uit de naam van de islam gepleegd? waarom zijn zij die niet in de islam geloven dan brandstof voor het vuur (staat in de koraan) dit lijkt mij niet echt vrede , dood aan de homo's ook niet je kunt dat makkelijk nzeggen dat de islam voofr vrede staat maar jammer genoeg hoor je de laatste tijd te vaak het tegen overgestelde en als je dan zegt dat dit niet in de islam thuis hoort hoe komen hun dan aan die uitspraken?

• dribibu

dat is dus een minderheid, ik (autochtoon) denk ook dat de meerderheid van de nederlandse moslims vredelievend is. En wat ik vandaag van een andere moslim op deze site heb begrepen is dit extremisme ook in Marokko zelf strafbaar en worden deze lieden ook daar opgepakt. En zo hoort het hier in Nederland ook vind ik, en denk ik bijna iedere Nederlander.

ik groet u allen,

Hans

• lex

Noem me een land in de wereld waar moslims en andersdenkende wonen die elkaar niet afslachten!!

In vrede leven met moslims?

WELTERUSTEN

• Excalibur

Je hebt gelijk drib.

Maar als de extremisten worden onderdrukt in Marokko wegens hun radicale overtuiging en mening hebben ze reden om als vluchteling naar Nederland te komen.. Er zijn hier genoeg milieuactivistische geitenwollensokken die dat zielig vinden en ze graag als buurman hebben. Hier mogen ze helaas nog wel zeggen wat ze daar niet mogen..

Regering wordt eens wakker!!

• Theo

Ik had een toffe collega,een moslim,helemaal aangepast aan de Nederlandse cultuur.Sprak zéér goed het Venloos dialect maar heeft mij wel gezegd dat als hij moest kiezen tussen “vriendschap” met een Nederlander of zijn “geloof”,hij mij een mes in de rug zou steken.Hoezo:het zijn de extremisten?Hieruit blijkt toch dat het allemaal extremisten zijn,of nie?

• Theo

Ik had een toffe collega,een moslim,helemaal aangepast aan de Nederlandse cultuur.Sprak zéér goed het Venloos dialect maar heeft mij wel gezegd dat als hij moest kiezen tussen “vriendschap” met een Nederlander of zijn “geloof”,hij mij een mes in de rug zou steken.Hoezo:het zijn de extremisten?Hieruit blijkt toch dat het allemaal extremisten zijn,of nie?dribibu schreef:

>

> dat is dus een minderheid, ik (autochtoon) denk ook dat de

> meerderheid van de nederlandse moslims vredelievend is. En

> wat ik vandaag van een andere moslim op deze site heb

> begrepen is dit extremisme ook in Marokko zelf strafbaar en

> worden deze lieden ook daar opgepakt. En zo hoort het hier in

> Nederland ook vind ik, en denk ik bijna iedere Nederlander.

>

> ik groet u allen,

> Hans

• Ger

Wist u dat …..

de snelle opmars van de Islam in onze Westerse wereld vanaf nu en de komende decennia enorme spanningen zal opleveren en onze vrijheid gaan inperken?

De hoop van politici dat de Islam in Europa en Amerika zich zal aanpassen aan de humanistische filosofie van het Westen - en daarom een menselijker gezicht zal krijgen - i s e e n v o l s t r e k t e m i s r e k e n i n g.

Sommigen zeggen dat de Islam door de Verlichting heen moet zoals het Christendom dat meemaakte in de 18e eeuw. Die Verlichting zou toen alle problemen immers hebben opgelost. Dat het gevolg ervan was dat we de Franse Revolutie kregen, met daarna dictator en agressor Napoleon, die duizenden mensen de dood in joeg. Hij wordt in Frankrijk overigens nog steeds gezien als nationale held.

De Islam “verlicht” door de Franse Revolutie lijkt niet echt soelaas te bieden. Bovendien is de Islam er niet naar om zich door een filosofie - in dit geval het humanisme - te laten corrigeren. In de Koran komt een mens niet aan bod - heel anders dan in de Bijbel - en daarom is het humanisme voor de Islam totaal geen factor.

niek schreef:

>

> als de islam echt voor vrede staat waarom worden er dan

> zoveel moorden uit de naam van de islam gepleegd? waarom zijn

> zij die niet in de islam geloven dan brandstof voor het vuur

> (staat in de koraan) dit lijkt mij niet echt vrede , dood aan

> de homo's ook niet je kunt dat makkelijk nzeggen dat de islam

> voofr vrede staat maar jammer genoeg hoor je de laatste tijd

> te vaak het tegen overgestelde en als je dan zegt dat dit

> niet in de islam thuis hoort hoe komen hun dan aan die

> uitspraken?

• GeertC

Ja Islam staat voor Vrede.

Ramadan staat voor bezinning en aandacht voor de armen. En tijdens de Ramadan is Theo's nek doorgesneden in Allah's naam.

Tijdens de Ramadan werd Israël aangevallen door Arabische staten.

Religie van vrede? Laat ons niet lachen en maak dat maar de kat wijs.

Geert

• GeertC

Goed verwoord Excalibur!