Is de strafmaat niet altijd een punt van discusie?
Enerzijds gelukkig, want er worden nog wel eens wat fouten gemaakt anderzijds moet de drempel voor het plegen van zo'n afschuwelijke daad ongelooflijk hoog worden gelegd. Er zijn landen waar men een oog om oog, tand om tand beleid voert. Klinkt aantrekkelijk, want de dremel zal absoluut verhoogt worden.
Echter denk ik dat in dit geval geen enkele straf genoeg is voor de dader. Elke straf is voor hem acceptabel omdat zijn doel bereikt is. Dus dan straf je eigenlijk voor het publiek. En dan kunnen we wel raden wat daar voor straffen uitkomen.
Nee, ik zeg niet dat hij niet gestraft moet worden. Wat mij betreft moet ie zijn hele leven lang alleen in een cel geplaatst worden. Niet luchten en net aan genoeg eten en drinken. Mens on-eerdend? Daar heeft deze persoon zelf voor gekozen op het moment dat hij deze lafhartige daad gedaan begaan is.
Bijkomende mening: Nederland heeft zijn eigen normen en waarden. Wanneer iemand, van welke afkomst dan ook, niet kan leven met deze normen waarden, ROT dan alsjeblieft op naar een plek waar je het wel kan vinden met de normen en waarden die daar gelden. En als je denkt een ander jouw mening, of wil, denkt op te kunnen dringen…………..wordt wakker en besef je hoe je het zelf zou vinden als iemand je de mond snoert