Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verbiedt de Islam!

• mv N&R

Wat doen we met neo-nazi's dan? Ophangen? Tuurlijk is dat onzinnig! Maar het is wel verboden. Overigens heeft het christendom zich in de tijd al lang verweven met het humanisme van Thomas More en Erasmus. Iets wat in de Islam geen eens een mogelijkheid kan krijgen. De Christus-leer is gestoelt op vredelievendheid naar andersdenkenden en pascifisme. Een groot verschil in beginsel als je weet dat de Mohammedaanse leer is gestoelt op een man die karavanen overviel om macht te krijgen en in oorlog was verwikkeld. Maar natuurlijk is de interpretatie ervan hetgene waar we het over zouden moeten hebben.

• Jo

verbieden is niet meer mogelijk, maar de extremisten het land uit donderen en hun nederlands paspoort afnemen is na enkele wetswijzigingen wel mogelijk!

• Bart

Misschien word het tijd dat de grondwet word aangepast

Wat nou vrijheid van godsdienst, Godsdienst is the Root of all Evil

• Bart

Wat nou vrijheid van godsdienst ?

Het word tijd dat de grondwet word aangepast

Godsdienst is The Root of all Evil

• C.Heijen

Als je de Islam verbiedt, moet je alle vormen van godsdienst verbieden. In de Bijbel staat net zoveel geweld te lezen als ook in de Koran. In de katholieke kerk werd vroeger net zoveel hel en verdoemenis gepredikt. Alleen het verschil is nu dat er niemand meer naar de Christelijke kerken toegaat en deze leeg zijn, terwijl de moskees nog wel goed bezocht worden. Geloof is alleen een excuus om geweld te kunnen gebruiken. In je geloof vind je juist de echte vrijheid, geluk en levensvreugde, geen geweld. Geweld wordt door mensen aangewakkerd. Waarden en normen worden door mensen met voeten getreden, niet door het geloof!!!!!!!

• blondie

Waarom moet de islam of wat voor geloof dan ook verboden worden. Ik lees geen bijbel maar volgens mij staat er wel zoiets in van heb u naaste lief. En er staat volgens mij niet in dat je iemand mag vermoorden. En volgens mij geldt dit voor elk geloof. Ik vind het dus grote onzin om de islam te verbieden.

• Ellen

Je kunt absoluut niemand verbieden geloof te hebben.

• karel27

mee eens, lexlex schreef:

>

> ik kan je stelling begrijpen,maar helaas de werkelijkheid is

> anders we zullen er rekening mee moeten houden dat we net

> zoals in andere landen in de wereld waar er moslims zijn dat

> we met moord en geweld te maken krijgen of we nou wel iets of

> niets doen.

>

> Het is al te laat

• Begijfra

Ik ga nog naar de christelijke kerk hoor, en waar ik ga valt het nog mee moet ik zeggen, het kan slechter.

Er zijn altijd vreemde lui geweest die beweren te mogen moorden en vechten uit hoofde van het geloof. Terwijl de godsdienst voorschrijven niet te mogen moorden niet te mogen vechten maar respect te hebben voor elkaar.

• Bob van Duin

gaan we de schijn tolerantie hier in nederland dan ook verbieden